سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار فعالان جلیقه‌زرد به مکرون: با مردم همانند گدا‌ها رفتار نکن!

گروهی وابسته به جنبش اعتراضی جلیقه‌زرد‌ها در نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه، به او درباره نحوه برخورد با مردم این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک گروه وابسته به جنبش اعتراضی جلیقه زردها در نامه‌ای سرگشاده به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به او درباره نحوه برخورد با مردم این کشور هشدار دادند.

گروه وابسته به جلیقه زردها همچنین در این نامه خواستار کاهش عمده مالیات ها شدند. این نامه رسمی در صفحه گروه «فرانسه خشمگین» در شبکه اجتماعی فیس بوک، که نزدیک به 300 هزار نفر از حامیان جنبش جلیقه زردها را به هم ارتباط می‌دهد، قرار گرفت. این نامه اعتراضی به رئیس جمهور فرانسه، همچنین اواخر روز پنج شنبه برای رسانه‌های محلی فرستاده شد.در این نامه آمده است که مناظره ملی یک تله‌ای سیاسی است که به منظور کمرنگ کردن موضوعی که به شدت سبب وحشت رئیس دولت شده، طراحی شده است.

در نامه اعتراضی جلیقه زردها به مکرون آمده است: این خشم تبدیل به نفرت خواهد شد اگر شما و وابستگان شما از جایگاه خود همچنان به مردم همانند گداها نگاه کنید.

در این نامه سه صفحه‌ای دعوت رئیس جمهور این کشور برای شرکت در مناظره ملی رد شد. مکرون در واکنش به اعتراضات خشونت‌آمیز،که از ماه نوامبر در پایان هر هفته در این کشور برگزار می ‌شود، موضوع گفتگوی ملی را برای حل مشکلات مطرح کرد. فعالان جنبش جلیقه زردها همچنین در این نامه خواستار کاهش قابل توجه در تمامی مالیات‌ها بر کالاهای ضروری برای مردم فرانسه به همراه کاهش قابل توجه و یکسان در حقوق بازنشستگی و دستمزد برای سیاستمداران منتخب و کارمندان ارشد دولتی شدند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردها همچنان در فرانسه ادامه دارد و فعالان این جنبش از طریق شبکه‌های اجتماعی خواستار ادامه این اعتراضات در اولین شنبه از سال میلادی جدید در پاریس، لیون، استراسبورگ، بوردو ، تولوز و دیگر شهرهای این کشور شدند.

جنبش موسوم به جلیقه زردها در فرانسه از ماه نوامبر سال 2018 و به دنبال طرح افزایش در مالیات بر سوخت در این کشور آغاز شد. به دنبال گسترش این اعتراضات به شهرهای مختلف فرانسه و به خشونت کشیده شدن آنها، دولت مکرون موقتا برنامه افزایش مالیات بر سوخت را کنار گذاشت. اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه در اعتراض به برنامه دولت مکرون، کاهش استانداردها زندگی و افزایش نابرابری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
انشالله‌حق‌ب‌حق‌داربرسه
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
مکرون باید استعفا بد