سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی؛

پرداخت ۲۰ میلیارد تومانی زکات مردم نیکوکار آذربایجان شرقی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت:مردم نیکوکار آذربایجان شرقی در ۹ ماه گذشته ۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این میزان زکات نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در آذربایجان شرقی، کشاورزان هزار و ۳۳۶ روستا زکات خود را پرداخت کرده اند افزود: ۶۱ درصد از زکات جمع آوری شده در ۹ ماه گذشته برای امور محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی اضافه کرد: پرداخت ۱۳۱ کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن ۲۸۲ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمان و تحصیل هزار و ۱۵۸ نیازمند، آزادی چهار زندانی، ساخت و تعمیر ۱۵۳ طرح عمرانی عام المنفعه و پرداخت کمک معیشت به ۴۸ هزار و ۵۰۴ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات از ابتدای سال تا کنون بود.

کلامی با اشاره به برگزاری ۳۶ دوره آموزشی برای عاملان زکات استان گفت: مردم آذربایجان شرقی امسال پنج میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که ۱۰۰ درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: امسال ۴۴۵ مبلغ زکات برای ترویج این فریضه به روستا‌ها اعزام شدند و ۲ هزار و ۹۲۹ عامل افتخاری زکات هم در شهر‌ها و روستا‌های استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

 

انتهای پیام/ش

هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در آذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.