سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنس: برای توافق به منظور پایان دادن به تعطیلی دولت با سران دو حزب وارد گفتگو می‌کنم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت با سران حزب‌های جمهوری‌خواه و دموکرات وارد مذاکره می‌شود تا درباره مسئله تعطیلی دولت و تامین امنیت مرز‌های جنوبی با آنان به توافق برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس،  مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در نشستی خبری در کاخ سفید، در حضور ترامپ گفت به دستور رئیس جمهور با سران جمهوری خواه و دموکرات وارد مذاکره می‌شود تا در خصوص مسئله تعطیلی دولت و تامین امنیت مرز‌های جنوبی، توافقی به دست آورد.

او گفت: ما حدود دو هفته است که شاهد تعطیلی دولت هستیم ولی از دیگر سو، کشورمان نیز در میانه بحرانی در مرز‌های جنوبی است. امروز، رئیس جمهور ترامپ برای بار دوم در جمع سران جمهوری خواه و دموکرات کنگره حاضر شد تا به هر دو مسئله رسیدگی شود و ما بسیار قدردان گفتگو‌هایی صریح و سازنده‌ای هستیم که امروز در کاخ سفید برگزار شد؛ پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، و شومر، رهبر دموکرات‌های سنا، حضور داشتند و انتظار داریم که این هفته نیز گفتگو‌ها ادامه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: با این حال اشتباه نکنیم، ما در میانه بحران در مرز‌های جنوبی‌مان قرار داریم. هر روز نزدیک به دو هزار نفر خود را تسلیم نیرو‌های مرزی می‌کنند یا از سوی نیرو‌های مرزی متوقف می‌شوند؛ کسانی که از نظر قانونی حق حضور در این کشور را ندارند. فقط در سال گذشته، ۱۷ هزار نفر با سابقه جنایی قبلی در تلاش برای ورود از مرز‌های جنوبی کشورمان بازداشت شدند. 

پنس در ادامه اضافه کرد: خواسته‌های رئیس جمهور را امروز از این تریبون شنیدید؛ همه ما، مک کارتی و همه رهبرانی که در اینجا جمع شده‌اند برای این است که نه فقط به مسئله تعطیلی دولت رسیدگی شود بلکه به مسئله مرز‌های جنوبی و بحرانی که در آن جریان دارد نیز رسیدگی کنیم. امروز رئیس جمهور ترامپ نوع رهبری را که مردم آمریکا در چنین وضعیتی انتظار دارند، از خود نشان داده است، ما در کنار حل و فصل بن بست موجود در خصوص بودجه، برای حل و فصل مسئله مرز‌ها نیز مصمم هستیم. برای ساخت دیوار در مرز‌های جنوبی کشورمان مصمم هستیم. همانطور که گفتم، گفتگو‌ها سازنده و بعد از نشست، رئیس جمهور من، جرد کوشنر و وزیر نیلسون را مامور کرد تا در آخر هفته با اعضای بلندپایه دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و سنا دیدار کنم تا توافقی را بر اساس زمینه‌های مشترکی که امروز یافتیم، به دست آوریم.

وی گفت: هدف ما یافتن راه حلی، نه فقط برای پایان دادن به تعطیلی دولت، بلکه برای یافتن بودجه‌ای برای پایان دادن به بحران در مرز‌های جنوبی، تامین امنیت آن و احداث دیوار در مرز‌های جنوبی است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.