سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ماه پیمای چینی در نیمکره تاریک ماه + فیلم

محققان چینی به نیمکره تاریک ماه یک ماه پیما فرستادند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی رویترز گزارش داد یک ماه پیمای چینی روز جمعه در نخستین مأموریت جهانی با موضوع نیمکره تاریک ماه، فعالیت خود را آغاز کرد.

این ماه پیما به نام «جید ربیت ۲ Jade Rabbit ۲» در پی فرود آمدن یک فضاپیمای چینی در بخش تاریک ماه در روز پنجشنبه، مأموریت پژوهشی خود را آغاز کرد. تصویر منتشر شده توسط سازمان فضایی چین نشان دهنده رد به جا مانده از این ماه پیما در پی خارج شدن از فضا پیما است.

وو ویرن طراح ارشد "طرح اکتشاف ماه" در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی سی تی وی گفت: "این اقدام، یک گام کوچک برای این ماه پیما و در عین حال یک جهش بزرگ برای کشور چین محسوب می‌شود. " او همچنین گفت: "این جهش بزرگ یک اقدام تعیین کننده در اکتشاف فضا و تسخیر هستی محسوب می‌شود. "

پیشتر طی سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۹، چند ماه پیما بر سطح روشن ماه فرود آمدند که مقابل زمین قرار دارد. اما تاکنون کاوشی بر روی سطح تاریک ماه انجام نشده بود.

جامعه فضایی چین به این فرود موفقیت آمیز که با چالش‌های فنی همراه است می‌بالد، زیرا جرم ماه، مانعی در مسیر ارتباط مستقیم بین فضاپیما و کنترل کنندگان بر روی زمین محسوب می‌شود. چین در تلاش برای رقابت با آمریکا و دیگر کشور‌ها در زمینه اکتشاف فضا است.


بیشتر بخوانید: تولید و نصب یک آینه بزرگ فضایی در چین + فیلم 


انتهای پیام/
 

دستاوردهای چینی‌ها در صنعت هوا فضا + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سعید فروزان
۱۶:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
هنوز تصویری از نیمه تاریک دریافت نشده ،این فیلم هم ماکت عملیات است
م.
۱۶:۱۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دمشون گرم واقعاً بخاطر همین اراده ای که دارن به اینجا رسیدن