سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اجرایی انجمن آلزایمر ایران مطرح کرد؛

مردم ایران زودتر از کشورهای دیگر بازنشسته می‌شوند/ فقدان برنامه‌های تفریحی عامل ایجاد آلزایمر در سالمندان

خوانساری گفت: کمبود برنامه های اجتماعی، تفریحی در سالمندی باعث بروز افسردگی می‌شود که زمینه ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.
 
به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد خوانساری مدیر اجرایی انجمن دمانس و آلزایمر ایران و عضو شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر کشور اظهار کرد: براساس آخرین تحقیقات، بازنشستگی، خانه‌نشینی و نبود برنامه‌های اجتماعی و تفریحی برای سالمندان باعث بروز افسردگی در آنها می شود و افسردگی طولانی مدت زمینه ابتلای سالمندان به دمانس و بیماری آلزایمر را فراهم می‌کند.

عضو شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر کشور تصریح کرد: سن بازنشستگی در ایران حدود ۵۰سال است که در مقایسه با کشورهای دیگر، مردم ایران زودتر بازنشسته می شوند.

افزایش شیب ابتلا به آلزایمر با رشد سالمندی در ایران

وی افزود: همزمان با رشد سالمندی در ایران از ۸/۲ درصد در سال ۹۰ به ۹/۳ درصد در سال ۱۳۹۵ شیب ابتلا به بیماری آلزایمر نیز افزایش یافته به گونه ای که تا سال ۱۴۲۰ پیش بینی می شود، تعداد مبتلایان به بیماری آلزایمر به ۳/۵ میلیون نفر در ایران برسد.

مدیر اجرایی و عضو هیئت مدیره انجمن آلزایمر ایران گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی، تفریحی و مشارکت دادن سالمندان در برنامه‌های اجتماعی و امور نیکوکاری باعث ایجاد روحیه و شادابی در سالمندان می‌شود و به موازات‌ افزایش امید به زندگی در این گروه ابتلا به بیماری آلزایمر نیز به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.