معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: محتوای تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر منوط به تأیید شورای تبلیغات فرهنگی این سازمان است.
وی با تأکید بر اینکه نصب تابلو بر روی عرشه پلها مطابق با استانداردهایی است که در همه دنیا وجود دارد، اظهار کرد: در همه تابلوهایی که نصب میشوند آئیننامههایی که از سوی پلیس راهور و شورای عالی کشور تعریف شده مورد توجه قرار میگیرد و بر اساس آن تابلو در اماکن مختلف نصب میشوند.
فرزام در خصوص این آئیننامهها اظهار کرد: تعداد کلمات تابلوهایی که در اتوبانها و مسیرهای پرسرعت نصب میشوند دارای محدودیت است تا مبادا برای رانندگان هواس پرتی ایجاد کند.
معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در اتوبانها تابلویی نداریم که محتوای پیام آنها بیش از یک جمله باشد، گفت: بیشتر تابلوهای ال ای دی که دارای جملات ادامهدار هستند، خطرآفرین هستند و از سوی دیگر به خاطر نور خیره کنندهای که دارند ممکن است حادثهساز شوند که البته این تابلوها بیشتر توسط مراکز تجاری استفاده میشوند و ما هم تذکرات لازم را به آنها میدهیم و در مواردی که رعایت نکنند از طریق قوه قضاییه وارد عمل میشویم.
وی با بیان اینکه تابلوهای نصب شده در فضای شهری به دو دسته تجاری و فرهنگی تقسیم میشوند، اظهار کرد: تابلوهای تجاری و تبلیغاتی مجوزشان را از شرکتهای تبلیغاتی میگیرند که به صورت یک ساله از وزارت ارشاد مجوز گرفتهاند و آنها وظیفه دارند تبلیغات تجاری را طبق قانون، با کسب مجوز از وزارت ارشاد انجام دهند و لذا همه تابلوهای تجاری ابتدا باید مجوز ارشاد را داشته باشند و پس از آنکه از وزارت ارشاد مجوز گرفتند به سازمان زیباسازی شهرداری بیایند تا به آنها اجازه اکران داده شود.
فرزام افزود: برخی دیگر از تابلوها دارای پیامهای فرهنگی هستند که این پیامها در شورای تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی بررسی میشوند.
معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تابلوهای فرهنگی در شورای تبلیغات فرهنگی توسط کارشناسان بررسی میشوند و در نهایت طرحهای این افراد برای اکران تأیید خواهد شد.
انتهای پیام/