سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا طرح خرید جریمه سربازی برای مشمولان غایب ۹۸ تمدید می‌شود؟ + جزئیات


طبق قوانین مشمولان غایبی که بیشتر از ۸ سال غیبت از خدمت سربازی دارند، می‌توانند در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  در سال ۱۳۰۴ قانون نظام اجباری که مشتمل بر ۳۶ ماده بود در مجلس شورای ملی به تصویب رسید و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی تمام مردان بالای ۱۸ سال باید به سربازی بروند، مگر اینکه مشکل پزشکی خاصی داشته باشند. البته برخی افراد به دنبال راهی برای فرار از زیر بار خدمت سربازی هستند.

یکی از راه‌های انتخابی مشمولان برای فرار از سربازی، غیبت کردن است. طبق قوانین مشمولان غایبی که بیشتر از ۸ سال غیبت از خدمت سربازی دارند، می‌توانند در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کنند.

طرح خرید خدمت سربازی چیست؟

شروع این طرح بر می‌گردد به چند سال پیش، که اهداف مختلف این طرح باعث به اجرا درآمدن آن شد.

نخستین هدف از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب، تعیین تکلیف این افراد و کاهش میزان آمار غیبت سربازان بود؛ طبق گفته سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، آمار و اطلاعات نشان می‌دهد با وجود اینکه در سالهای اخیر تعداد موالید ذکور و به تبع آن مشمولان اعزامی کاهش یافته است، اما تعداد مشمولان غایب افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

همچنین به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، این طرح نه تنها باعث افزایش غیبت سربازان شده، بلکه برای نیرو‌های مسلح و خانواده مشمولان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است. همین مشکلات و عوامل دیگر موجب تصمیم به حذف این طرح از سوی نیرو‌های مسلح شد. اما با وجود مخالفت‌هایی که درباره این طرح مطرح می‌شود، حدود چند سالی است که طرح جریمه مشمولان غایب در لایحه بودجه قرار می‌گیرد و در نهایت در مجلس تصویب می‌شود.

ذکر این نکته در اینجا ضروری  است که این طرح فقط تا پایان امسال برگزار می‌شود و مشمولان غایب با بیش از ۸ سال غیبت باید هر چه زودتر وضعیت خود را مشخص کنند و در نظر داشته باشند که با پرداخت مبلغ جریمه می‌توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.

مشمولان غایب برای خرید خدمت سربازی چقدر باید هزینه کنند؟

طبق گفته سردار کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، افراد متأهل از ۵ درصد و افراد دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند از ۵ درصد تخفیف جریمه غیبت از سربازی برخوردار هستند.

همچنین برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل، ملاک محاسبه دارا بودن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهند بود.

اما حتما مشمولان توجه داشته باشند که اگر ۸ سال غیبت ندارند، نباید برای رسیدن این عدد در سال‌های آینده برنامه ریزی کنند، چون این طرح فعلا قابل تمدید نیست.

میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی، طبق آن چیزی که در قانون بودجه اجرایی شده به این شکل است:

مشمولان زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترا عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترا تخصصی غیرعلوم غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر تا ۵۰ میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.

توجه داشته باشید که به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

در رابطه با نحوه هزینه کردن منابع ناشی از طرح جریمه مشمولان غایب باید یادآور شد که طبق قانون بودجه سال‌های پیش، تمام درآمد‌های حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان، به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مساوی به ردیف‌های ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیرو‌های مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان بـرنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد.

مخالفت با پیشنهاد یک نماینده مجلس برای تمدید طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۸

در چند روز اخیر، طرح جریمه مشمولان غایب مورد بحث و نقد قرار گرفت و سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از احتمال تمدید طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در صورتی که طرح خرید خدمت سربازی در بودجه ۹۸ آورده نشود، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را پیگیری و تمدید مجدد آن را به ستاد کل نیرو‌های مسلح پیشنهاد خواهند کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است که انتظار داریم طرح خرید خدمت سربازی به مشمولان غائب در بودجه امسال هم مانند سال گذشته دیده شود.

به گفته این نماینده، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ستادکل نیرو‌های مسلح درخواست می‌کند طرح خرید خدمت سربازی را در بودجه سال آینده آورده شود، چرا که بسیاری از افراد به دلایل مختلف نتوانستند از این طرح استفاده کنند و اگر طرح تمدید شود هم به نفع نیرو‌های مسلح و هم به نفع مردم خواهد بود.

همچنین نقوی حسینی در این گفتگو خاطر نشان کرده است که متاسفانه تاکنون جدول بودجه را مشاهده نکرده‌ام، اما در صورتی که در بودجه سال ۹۸ به آن اشاره نشده باشد، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی خواهد شد.

 این در حالی است که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از موفق نبودن ستادکل با اجرای مجدد خرید خدمت سربازی خبر داده است.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبری مبنی بر پیگیری و تمدید مجدد طرح خرید خدمت سربازی در سال ۹۸ اظهار کرد: ما قبلا رسما از دولت خواستیم به خاطر معایب و آثار منفی این طرح را حذف کند، چراکه این طرح باعث تشویق و ترغیب مشمولان به غیبت بی‌رویه سربازی می‌شود و دولت نیز آن را در لایحه پیش بینی نکرده است.

وی با اشاره به حذف طرح از لایحه بودجه بیان کرد: ما به هیچ وجه با طرح مجدد آن موافق نیستیم و از نمایندگان مجلس نیز خواسته‌ایم که به هیچ وجه آن را طرح نکنند، چون به مصیبتی برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

روش خرید خدمت سربازی برای مشمولان دارای ۸ سال غیبت

پیش ثبت نام جریمه مشمولان غایب توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) سراسر کشور صورت می‌گیرد و سپس تطبیق مدارک ارائه شده با ضوابط، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره توسط وظیفه عمومی مستقر در شهرستان‌ها از طریق ارسال پرونده‌های آنان به معاونت وظیفه عمومی استان صورت می‌گیرد.

مرحله بعدی، ارسال پیامک واریز وجه جریمه به مشمولان است که این طرح با سامانه پیامکی به شماره ۱۱۰۰ از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا صورت می‌پذیرد.

مشمولان متقاضی پس از دریافت پیامک سازمان وظیفه عمومی می‌بایست ظرف مدت پنج روز به همان دفتر پلیس +۱۰ که درخواست آن‌ها در آن ثبت شده، مراجعه و میزان مبلغ مشخص شده، شماره حساب، بانک و شناسه واریزی مورد نظر و همچنین فرم تعهد نامه محضری را دریافت نماید.

مرحله بعدی ارائه مدارک تکمیل شده از قبیل: تعهدنامه محضری مبنی بر صحت مدرک تحصیلی و فیش واریزی ظرف مدت ۱۰ روز به همان دفتر پلیس +۱۰ و ثبت در سامانه وظیفه عمومی است. بعد از آن ثبت مدارک تکمیل شده متقاضیان در مهلت مقرر در سامانه وظیفه عمومی و ارسال این سوابق از طریق همان دفتر پلیس +۱۰ به وظیفه عمومی محل سکونت صورت می گیرد.

پس از آن، بررسی و تایید مدارک ارسال شده توسط حوزه وظیفه عمومی محل سکونت و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی صورت می گیرد. سپس معرفی به صدور کارت معافیت در مورد پرونده‌های متقاضیان دارای تاییدیه واریز در سامانه انجام می شود.

در مرحله آخر صدور کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی و ارسال آن به نشانی متقاضیان صورت خواهد گرفت.

گزارش از میثم نامنی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۶:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
میخام بخرم هرچقد پولش باشه مهم نیس من یه بار رفتم فرارکردم حوصلم نمیکشه وقت تلف کنم
محمدحسین
۰۰:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام توروخدا طرحوتمدیدکنین مادهه شصتیا 15ساله داریم تاوان میدیم باخرج زندگی وکرایه خونه وزنوبچه کجامیتونم برم خواهشایفکری بحال جوونابکنین بخدا من ک بریدم خسته شدم
...
۱۶:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام و درود
توروخدا طرح خرید رو تمدید کنید
کبری پوراحمد
۲۲:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام به شما عزیزان من مادری هستم با دو فرزند که به دلایلی مجبور شدم به خاج کشور بیام پسرم امسال بیستوسه سالش شده میخواهم برایش معافیت درست کنم نمیدانم چه جوری چون پسرم تنها نون اور ما هست وچند ساله شوهرم از پیش ما رفته بود ولی امسال طلاقم داداگر منو بتونین راهنمایی کنین ممنون میشم
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
بهروز‌کریم‌زاده
۱۳:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌سرداران‌عزیزوحافضان‌شرف‌ملت‌ایران‌
سعید
۱۶:۴۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام جناب سردار میخواستم بدونم که من خرید را انجام دادم والان چندتا قسط واریز کردم والان هم بخاطر بیماری کرونا بیکارشدم میشه چند ماه دیگه به من وقت بدین پول جور بکنم واریز بکنم الان کل کشور دچار اقتصادی هست ماهم که بیکار شدیم لطفا شمارا به فرزندان تون قسم میدم یه چند ماه به من وقت بدین
مهدی
۱۹:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من تا الان پولی نداشتم الان یک وام گرفتم و مبلغ جریمه و واریز کردم اخر وقت بانک پول به حسابم برگشت کرد جریان از چه قراره باید چه کار کنم
علی
۰۰:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام آقای سردار موسی کمالی تو رو به خدا قسم تو‌رو به روح حاج قاسم سلیمانی که من به شخصه دیوانش بودم به فکر ما غایبین سربازی باشین من نتونستم خدمت برم چون پدرم نبود و خرج خانوادم رو میدادم الآنم که چند ساله متاهل شدم ..اگر معافمون نمیکنین تو رو به خدا قسم و به روح پاک حاج قاسم سلیمانی یک بار دیگه طرح خرید خدمت سربازی رو با قیمت مناسب بزارین ...
پیمان
۰۱:۴۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
آخه خدمت کنی واسه کی واسه چی من متولد70 هستم از 12سالگیم هم کار کردم هم درس خوندم 4.5سالم بود مامان بابام از هم جدا شدن بعدش مادرم ازدواج مجدد کرد که از شوهر دومش هم جدا شده چندین ساله من دارم خرج خونه میدم و کرایه خونه میدم با حقوق کارگری بخدا ماهی صد هزار تومن هم نمیتونم پس انداز کنم رفتم واسه معافیت گفتن بهت تعلق نمیگیره خیلی بدو بدو کردم بی فایده بود اگه ماهی 2تومن حقوق میدادن من 5سال خدمت میکردم ولی چون هیچ حقوق و مزایایی نمیدن واقعا نمیتونم بیخیال خانوادم بشم و برم سربازی من افسوس میخورم از این که تو این نظام بی عدالت به دنیا اومدم به امید اینکه یه روزی همه چی درست بشه
استرکی هستم
۱۱:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام سرداران عزیز وحافضان شرف ملت ایران شمارا به خدا خرید سربازی را حداقل برای انهای که چندتا بچه دارند دوباره تمدید فرمایید باتشکر فراوان
ن
۰۱:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
باید خدمت اختیاری بشه يا پولی آخه خودشون حقوق میگیرند بی عدالتی تا کی؟؟؟؟
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام آقایون من ۴قسط تالان دادم والان دوقسط ام مونده میخواستم ببینم تکلیف ما چی میشه اون هم بابدبختی باکارگری کارمیکنم وماه به ماه واریزمیکنم توروخداراهنمای کنید ممنون
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام اقای سردار موسی کمالی خدا قوت شمارو به اقا علی اکبر قسم میدم به فکر مشمولان غایب باشید طرح خرید سربازی را دوباره بزارید
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام جنباب ریس جمهور من ۸ سال غیبت دارم زنو بچه ۲ ساله دارم کاره خوبیم ندارم هر جام میرم پایان خدمت میخوان من چیکار کنم زنو بچم چیکار کنن تروخدا یه کاری کنینید منم یه ایرانیم منم یه ادمم تا کی زنو بچم سرشون پاین باشه واسه اینکه من کاره درستو حسابی ندارم یه فکری برای من کنید
امیر
۰۰:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
با سلام بنده ۱۲ماه خدمت کردم بخاطر مشکلات زندگی نتوانستم ادامه بدم الانم زنو بچه دارم پسرم تازه بهم عادت کرده اسم بابا میگه تورو خدا طرح را اجرا کنید بخدا کسی نیست خرج خونه رو بده ما دهه ۶۰ تیا خیلی ظلم بهمون شده نصل سوخته ایم همش قسط میدم یه کارگر ساده با سواد کم دولت چه بکارش میاد بقران زنو بچمونو بزور سیر میکنیم ترو خدا اجرا کنید هرروزمیان دنبالمون رحم کنید به زنو بچمون که از کجا بیاریم
رضا
۰۰:۲۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
با سلام ترو خدا جان هر کس که می‌پرسید من یک کارگر ساده هستم متاهل با یک فرزند بخدا چقدر قسط میدم اخه خدا خوش میاد ما اگر بریم خدمت کی خرج زنو بچمو بده بقران ما کسیو نداریم که کمک کنه تورو خدا طرح را اجرا کنید بخدا نمیتونیم زنو بچمونو ول کنیم بچه من تازه یاد گرفته بهم بگه بابا ترو خدا طرح را اجرا کنید
سعید بروجردی
۰۲:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۸
باسلام
من دفترچه خدمت گرفتم که برم خدمت یه مشگل برام پیش اومد ناخواسته ۸سال افتادم زندان الان یک سال میشه آزاد شدم و الان تقریبا ۹سال داره از غیبت سربازی ام میگذره حالا کمک راننده ماشین سنگین هستم از بروجرد میرم تا بندر واسه ۲۰۰هزار تومان میخوام کارت هوشمند کامیون بگیرم میگن کارت خدمت میخواهند، میخوام بیمه کنم میگن کارت پایان خدمت باید داشته باشی. حالا من متاهل با یه بچه توی خرج و مخارج زندگی مونده چطور ۲۵میلیون بدم برای مافی ای کاش داشتم و میدادم تا بتونم به این کشتی شکسته زندگی ام برسم .
بابا یه کم هم بفکر این مردم باشید بخدا دیگه نا امید شدیم از زندگی کردن...
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
وقتی کسی که نمیتونه و فرار میکنه ایا برگرداندن ان به سربازی کار درستیه فردا روزی به خودش و دیگر سربازان اسیبی بزند انموقع کی جوابگو است شخصی که نمیتواند خدمت کند واقعا نمیتواند
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام توروخدا امسال هم طرح خریدو بذارید واقعا شرایطمون سخته شوهرم نمیتونه با این همه قسط دوباره بره سربازی.. پارسال ثبت نام کردیم ولی گفتن غیبتش ۷ماهو خورده ای هنوز ۸سال کامل نشده. گناه ما چیه. خواهش میکنم این طرحو دوباره بذارید
دوستی
۰۱:۳۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام - به نظر من قانونی باید باشد که کسانی که حتی مدرسه ابتدایی در ایران نرفتند بعد از 3 سال اقامت در ایران مشمول قانون سربازی بشوند.

چرا که جوانی که در ایران بزرگ نشده و شناختی از محیط ندارد قوانین کشور را هم نمیداند و نمیتواند تابلوی خیابان را بخواند
بی سواد و ساده ای که هنوز نه مردم را میشناسد و نه خبر دارد چه تصمیمی میگیرد که کجا زندگی کند میتواند ایران بماند یا نه , به او بگویند تو جریمه باید بدهی یا مقروضی یا در ایران سربازی بعهده ات هست برایش مشکل و نگرانی بوجود میاید

برعکس خوب بود به او گفته میشد کمک میشوی فارسی یاد بگیری و چون فعلا همشهری نیستند و هرگز هیچ کمکی از ایران یا فامیلی از ایران نداشتند منطقی به نطر شان نمیاید که به آنها بگویند سربازی اجباری باید بروی یا پول بده چون ایرانی زاده هستی .

حداقل بگویند که کسانی که حتی مدرسه ابتدایی در ایران نرفتند بعد از 3 سال اقامت در ایران مشمول قانون سربازی میشوند.
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سلام من چرا قسط خدمت این برج میریزم نمیره به حساب
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام من هم واریزکردم برگشت توحسابم ببردوباره از پلیس+۱۱۰ سوال کن ببین کدامش به حساب شبا نرفته ۳تا قسط به حساب م برگشت من اون راه رفتم موفق شدم
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
باسلام خوب خیلی طرح خوبی بود بودجه اش برای مملکت هم خوبه امیدوارم دوباره این طرح ارجاع بشه
ع
۰۶:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
من متولد ۶۲ هستم خدمت نرفتم بنظر شما من خدمت میرم با ۲تا بچه به قیمت جونمم نمیرم زن و بچم چکار کنن من برم خدمت
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام سردار مملکت توروخداخریدولغو نکنید شایدماهم یه پولی دست مون بیادالبته اگه وضعیت اینجورباشه که شکم ۳تابچه رابه زورسیرمیکنم بخدا قربون سردارم
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
بخاطر بی پولی دانشگامو نصفه گذاشتم کارگری میکنم
رفتم مدرک بگیرم گفتن نمیشه هیچ مدرکی دادرفتم بادیپلم اقدام کنم سه سال سربازی زدن اومدم زندگیمو بفروشم بخرم قانون لغو شد متولد ۷۱هستم
الان نه دیگه کسی بهم دختر میده ن حال وحوصله ی زندگی دارم
اینم شد مملکت؟حیف جوونا نیس؟جواب خداروچی میخوان بدن؟
میثم مزروعی
۰۱:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
سلام من شامل معافیت سه برادری میشم نمیدونم چرا باید پول بدم من طرحی نداشتم چرا
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من متولد ۱۳۵۹هستم پول جریمه چقدر باید پرداخت کنم
ناشناس
۰۳:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام تو را خدا خرید سربازی را تمدید کنین من شوهرم درس خوند حتی چند ماه بعد ازدواجمون بعد ازدواجمونم بخدا فقط قسط میداد خب نمیتونست بره خدمت پس قسطامونا کی میداد ؟منم خودم با طلاهام میخوام سربازیشا بخرم میبینم میگن تمدید نمیشه پس چیکار کنیم،تو را خدا یکاری کنید باز طرح اجرا بشه
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام خدمت آقای سردار
من ۳۶ سالمه مدت ۱۱ ساله از خدمت فرار کردم به دلایل مختلف و از دست دادن پدروم برادم که فوت کردن و مشکلات مالی و خانوادگیه زیاد دیگه نتونستم برم ادامه خدمت بدم
س تا بچه دارم دوتا دختر بزرگ و بچه کوچیکم پسره که شیش سالشه
دوتا دخترم نامزد هستن و دختر بزرگم که ۱۴ سالشه خانواده نامزدش تا دوماهه دیگه عروسیشو میخوان بگیرن غیر از این میگن نامزدی رو بهم میزنیم
همسرم هم مدت ده ساله به بیماریه هپاتیت مبتلا هستش و مادرم ۸۰ سالشه که مریضه و آفتاب لب بومه
و هم سر باره منه که خرج امرارمعاش اینارو منه بدبخت که یه آدم دستفروش هستم تامین میکنم
میخوام بدونم تورو به حضرت عباس قسم یه آدم دستفروش که روزی ۴۰ با ۵۰ هزار تومن درآمد دارم میتونه با این همه مشکلات زندگی و درست کردن جهیزیه و خرج خونه و خرید لباس وپول دوا دکتر زن و مادرم و هزار جور بدبختیه دیگه برم ۲ سال خدمت کنم الان پول آب و گازمون ۴ میلیون اومده چون نتونستم بدم اومدن قطع کردن از آب خونه همسایه ها خودمونو تامین میکنیم
بابا بقران قسم همینجوریش دیگه کم آوردم دیگه نمیکشه منم آدمم منم نگای هزارتا جوون دیگه میکنم حسرت زندگیشونو میخورم حالا با این بدبختی گیر دادن بیاین تعین تکلیف کنین
یعنی من خانوادمو بذارم دوسال برم خدمت که چی بشه
یعنی خدارو خوش میاد بخاطر خدمت زندگی و خانواده من از هم متلاشی بشه و زنو دخترای جوون من به هزار راه بد بیوفتن
اونوقت جواب منو خانوادمو کی میاد بده که دیگه تا آخر عمر نمیتونم جاشو پر کنم
محل سکونت من یه جاییه که هزارتا گرگ تو اون محل زندگی میکنن همینجوریش نمیتونن تنها از خونه برن بیرون وای به حال روزی که من نباشم و برم خدمت
خدایا خودت کمک همه جوونایی که مشکل منو دارن بکن
بخاطر یه مادر پیر که ده تا بچش میتونن اونو نگهدارن کفالت میدن ولی اونیکه زنو چنتا بچه داره رو معاف نمیکنن
تورو خدا یه فکری به حال اعمثال ما بدبخت بیچاره ها بکنید
مسعود
۰۵:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام‌من متولد ۱۳۷۶ دیپلم دادرم چطور میتونم معافیت سربازی رو بخرم
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
هیچ جوری نمیتونی
من
۰۹:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام به نظر من هیچکس خدمت نره
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام سردار جون عزیزاتون برادر من ۳۳سالشه نان آور خانواده اس ما ۴ا خواهرو ی مادر پیر داریم با بدبختی پول خرید و جور کردیم که لغو شد تورو خدا یه فرصت دیگه بدین دعای خیلی ها پشت راه و زندگیتون میشه
مجتبی
۱۵:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خواهشا سردار با مشکلات که واسه این کشور عزیزمون پیش امده تحریم کمر ما جوان های مملکت شکسته خداشاهداگه یه روز کار نکنیم زن بچه هامون نابود میشن خواهشا قانون خرید خدمت اجراکنین
محمد
۰۲:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام

بچه ها به نظر من باید تو شبکه های اجتماعی نماینده های مجلس رو پیدا کنید و بهشون پیام بدین
مثلا همین آقای دکتر سید حسین نقوی حسینی
پیام بدین - به دفترشون زنگ بزنید.

نمایندگان مجلس و دولت همکاری می کنن
رشید
۲۲:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام برای چه سایت خرید سربازی باز نمیشه
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
ای بابا برید خدمت دیگه شما هم
انگار چیکار میخوان بکنن
اگه سخت بود فرار کنید 3 ماه استراحت کنید دوباره برید
جلال
۱۲:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید مسئولان محترم بعداز ۹ساله که ازدواج کردم الان یه کارخوب برام پیش آمده غیبت هم دارم خواهشن تمدیدکنین
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
وقتی یه قانونی میزارید دیگه چرا لغوش میکنید . وقتی کسی ۸ سال نرفته دیگه کی میره . همون قانون بزارید
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
بنده ازسن ۱۲سالگی سرکاربودم پدرم نه بیمه ای داشته نه حقوقی.چجورباهفتادسال میتونس کارکنه.خودم مجبورشدم برم کار.چ جورمیشدبرم خدمت؟منم اگ بابام ملیونربودباپول بابام تاالن خدمتوخریده بودم.
نادر
۱۵:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
چرا به این فکرنمیکنیدکه متولدای دهه شصت که خدمت نرفتن اونم بخاطر مشکلات.الان زن و بچه دارن و جایی هم نتونستن استخدام بشن واینکه الان سنشون بدرد سربازی نمیخوره. وتوی این اوضاع کلی قسط دارن اگه خدمت برن زندگیشون به هم میریزه مشکل مالی باعث طلاق و اختلاف میشه
....
۱۵:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
خدایی من میخام بدونم اصلا کسی این نظرات مردم رو میخونه اصلا براتون مهم هست
و اینم بدونید کسی که ۱۰ ساله خدمت نرفته دیگه هم نمیره پس لطف کنید باز این قانون رو اجرایی کنید
شاید خیلیا بودن اون زمان پول نداشتن الان پولشون جور شده بخان بخرن پس خیلی بهتر برگرده قانون ..
سید فرودحسینی
۰۰:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
باسلام ودرود
من از زمانی که ازدواج کردم بخاطر این که زنم معلولیت جسمی داشت نتوانستم خدمت بروم تا وقتی که خدمت خریدنی شد من هم بخاطر شرایط بی پولی وفقر باز هم نتونستم این کار انجام بدم وخدمت بخرم تا اینکه طرجش تموم شد حالا ازشما خواهش داریم که امسال هم یه فرصتی بدین به اشخاصی که توان خرید را نداشن وایا اینکه امسال هم این طرح میاد یا نه خواهش میکنم جواب بدهید ب ت
Hamid
۱۳:۵۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سردار من الان ٨ماه که خدمت ول کردم و نمیخوام خدمت بکنم یعنی نمیشه خدمت کردم چون خرجم با دخلم یکی نیست. ومیخوام از دایی پول قرض بگیرم وخدمتم رو بخرم آیا میشه خدمت خرید؟
حامد
۱۴:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلا سردار من بی کارم کار آزادم درآمد نداره یعنی تمدید میشه
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام سردار من34سال دارم دوتاهم بچه دارم با مشکلات فراوان تونستم این پول را آماده کنم که دیدم سایت بسته شده تو رابه خدا این طرح راتمدیدکنیدزندگی خیلی سختی دارم باتمدیدشدن این طرح کمکم کنیدخواهش میکنم
ناامیدم نکنید
اکبر
۱۶:۴۶ ۲۸ تير ۱۳۹۸
ایا امکان بازگشت این طرح وجود داره ‌؟


خدایا خودت کمک کن این طرح اجرا بشه
مهدی
۱۳:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۸
موقع فروش بود پولش نبود هالاکه پولش بازورباهزار بدبختی جور شدای خدا اگر خدای فقیر فقرایی یه کاری بکن جور بشه..تمدیدش اگه بخاطر زیارت امام حسین نبود سعی خریدن رو نمیکردم
امید
۰۴:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۸
به نام پروردگار بخشنده و مهربان
سلام
بنده از ۸۸ داخل بسیج بودم و جز افراد فعال ولی از سال ۹۰ زندگیم جوری رقم خورد که واقعا شرایط خدمت رفتن رو ندارم تورو خدا کمک کنید زندگیمون رو هواست.بحث خود خدمت نیست مشکلاتمون بهمون اجازه نمیده.ممنون‌.
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
بسیج چه ربطی داره
مگه فقط تو مشکل داری؟
این همه جوان رفتن سربازی و تو خونت از اونا رنگی تره نری؟
وقتی شبا شما راحت خوابید سربازا دارن تو مرز نگهبانی میدن،چی بهشون میرسه غیر از اینکه میگن وظیفشونه؟
حسن
۲۲:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
بادرودبه خدمت گذاران ایران
خواهشا اگر میخونید تمدیدش کنید بنده زن وبچه دارم ماهی۱.۵قسط دارم.الان بخوام برم خدمت کی قسطهارومیده.مگرنه شب بیداری زیاد دیدیم ترسی از اون نداریم. بخاطر مریض رودن بچه ها.۱۰تومنم پول داشتیم که موسسه فرشتگان خوردش.پارسال خواستیم بنویسیم که پولمون جورنشدالان جورش کردیم سایت بسته شده
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
مدت سربازی رو کم کنید مثلا اگه ۶ ماه باشه همه جوونها میرن خدمت و کلی هزینه هم از سر دولت کم میشه که توان غذای درست و حسابی دادن به سربازها رو نداره .
محمود
۲۰:۴۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام من ن بیمه دارم ن درامد خوبی ک ازاد بیمه کنم درسته اشتباه کردیم ولی نزارید تاوان اشتباهو تااخرعمر بدیم تمدیدش کنید لطفا تا ماهم بتونیم بیمه کارگری بکنیم مرسی
مهرداد
۱۱:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام سردار شمارو بخداتمدید کنید دوتا دختر دارم ،زن وبچه ام رو به چه امید بزارم برم خدمت شمارو بخدا تمدید کنید
اسماعیل
۱۷:۳۱ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام من الان بیش از 8سال غیبت دارم می تونم بخرم سربازیمو یا؟ نه
امیر
۱۰:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام همینجوری آینده خیلی از جوانان خراب شده و بلاتکلیف اند و هیچ پشت و پناهی نیست و آب رو ما بستن،بمیریم بهتره از اینه که بخوایم زجر و ذلت بکشیم یا عباعبدلله خودت کمکمون کن،
فکر میکنید اون کسی که غیبت کرده دوست نداشته تکلیفش معلوم بشه و تشکیل خانواده بده،حتما به دلایلی غیبت کرده قضاوت نکنید و انقدر شرایت خودتونو با دیگری مقایسه نکنید کسی برای خودش بد نمیخواد،
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
عزیزم مگه فقط تو مشکل داشتی،اوناییم که رفتن براشون راحت نبوده ولی رفتن و برای امنیت من و شما زحمت کشیدن،توقع نداشته باش کسایی که نرفتن خدمت با کسایی که رفتن هیچ تفاوتی نداشته باشن.
ا
۱۰:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خیلی نگرانم همین
عشق من وطنم
۱۹:۵۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
همه باید برن خدمت دست شما دردنکنه ایول سردارکمالی قانون خرید خدمت را برداشتین قانون باید براهمه اجرابشه من خودم رفتم سربازی مگه چکارم شد خدمت مال مردهست اونایی هم که می خوان بخرن یک عده تنبل هستن همشون هم بهانه های خودشون ودارن
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
آقای عزیز خداییش نمیشه خدمتو خرید
مسعود
۰۰:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
نه میتونم برم چون اجاره خونه و خرجم کی بده ..نه میتونم پولشو بدم چون اگه داشتم پول پیش میدادم که ده میلیون کل پول پیشم هستش.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
هر طور راحتی
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ب فکر متاهل ها و کسایی ک زن و فرزند دارن باشین همینجوری ب زور دارن زندگی میکنن
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
من 37سال دارم و شرایط خدمت رفتن ندارم پدر وکادر پیر وناتوان دارم اخرین روز طرح کمیته خبر دار شدم کارای کمیته انجام دادم اومدم پلیی +10گفتن سایت بسته 29اسفندبخصوص که میگفتن تا 31اسفند وقت داره تورا خدا تمدیدش کنید متشکرم
حسین
۱۰:۲۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
تورو خدا برای سال ۹۸ تمدید کنید من آخرین روزای پارسال رفتم اقدام کردم و بهم گفتن ۴ ماه کم داری که هشت سالت پر بشه ۸ سال کار کردم تا بتونم پولشو جور کنم بعد میای میبینی طرح رو لغو کردن اره ماها میتونستیم دو سال بریم خدمت و تمومش کنیم ولی واقعا چی باعث میشه که ۸ سال بدبختی رو انتخاب کنی پولتو به بدبختی جمع کنی و آخرش بشه این،سردار لطفا بتونید این پیامهارو،من اگه دو سال بدم خدمت زندگیم نابوده به خدای محمد نه ترس از پست دادن دارم نه ۵ صبح بیدار شدن که هرچند تمام این هشت سال رو داریم مثل اسب کار میکنیم بدتر از اینه نبوده برامون
جلال
۲۲:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
جریمه خدمتم ۱۳۵۰۰۰۰۰تومان ازکجابیارم ۳۴سال سن دارم یه دختردارم مریضه پول داروشوبه زوردرمیارم باکارگری ازکجابیارم
بهرام
۱۱:۰۳ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام من چند سال دارم کار میکنم که بتونم سربازی بخرم الان که پول جور کردم میگن وقتش تموم شده حداقل تا پایان سال تمدید کنین ممنون
رضا
۱۲:۳۲ ۰۸ تير ۱۳۹۸
با سلام .
من ۸ سال بیشتر هم هستش که از خدمت فرار کردم بخاطر مشکلاتی که خداییش داشتم .
الان هم نه راه پس دارم و نه پیش.
متآهل و دارای فرزند هستم.
میخام بدونم هزینه رو قسطی ش میکنن برام یا نه ؟؟
افشین
۱۹:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
به خدا من الان 5 ساله دارم کار میکنم که یه پولی جمع کنم بتونم بخرم با این که مریض هم هستم ولی کمیسون پزشکی تایید نمیکنه الان 8 ساله مداوم داروی اعصاب میخورم زیر نظر پزشک هنوز نتونستم پولی جمع کنم با این اوضاع بد حال خودم کمک خرج پدرم هستم که توان پرداخت هزینه هارو از قبیل اجاره خونه خرج دانشگاه برادم خورد و خوراک و هزاران هزینه دیگه که همه میدونن نداریم. من از کجا بیارم جریمه پرداخت کنم یا با این اوضاع مریض چه طوری تو 33 سالگی برم خدمت کاش مسئولان یه فکری به حال ما میکردن
احمد
۱۵:۰۵ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام بخاطر کهولت سن پدر و مادرم درس کنار گذاشتم و نان اور خانواده شدم الان 36 سالمه 3تا بچه دارم که سومیه پاش اتل خواد کار در مانی میبرمش که بتونه راه بره گچکارم بازحمت تو این هوای گرم اهواز کار میکنم تا یه نون حلال برا زن بچه هام ببرم الانم بخدا دارم فشار به خودم میارم وقتهایی هست تا شب سر کار میمونم که بتونم خدمت سربازی رو بخرم تا شاید یه جایی استخدام شم از این زندگی خسته کنند خلاص شم از شما خواهش دارم که تمدید کنید خرید خدمت سربازی را با تشکر
مسعود
۰۰:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۲۲ سال هستم و دیپلم دارم میتونی معافیت سربازی بخرم
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
آره برو بازار بخر
حسین
۱۵:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام تورو خدا تا آخر امسال ۹۸ تمدید کنید من با بدبختی و کارگری دارم پول جمع میکنم الان ۳۵ سالمه اگه برم خدمت خانواده هیچ منبع درامدی ندارند با التماس ..تشکر میکنم
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
باشه بهشون میگم رسیدگی کنن
دکتر مغربی
۰۰:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
خدمت باید اخیاری بشه و هر کی میتونه تو جامعه مفید باشه بخره و پولشو بده و همون پول رو اختیاری بدن به هر کس که دوسداره بره و اون پول هم مبلغ قابل توجهی باشه و یه عده هم که بی کار اند یجورایی یکاری و منبع درآمدی دارند.
محسن
۱۵:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
آقای سردار عزیز ازت خواهش میکنیم این طرح تمدید کنید من بچه دارم نمیتونم برم خدمت دارم کار میکنم تا پولش در بیارم و بتونم بخرم و دیگه برم تو شرکت کار کنم و بیمه داشته باشم الان دارم کار آزاد میکنم ازتون خواهش میکنم چیزی دیگه نمونده تا پولم کامل بشه و بتونم بخرم ازتون خواهش میکنم طرح تمدید کنید
ناصر
۱۷:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
من که خریدم امیدوارم واسه بقیه هم در سال نود هشت بزارن قانون خرید خدمت تا مشکلشون حل بشه
مهران
۲۱:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام بهتر بود برای مملکتمان خدمت میکردیم الان ک نرفتیم پشیمانی سودی نداره اما خواهشا تمدید خرید کنید چون خیلی ما آلن دارای فرزندانی هستیم راه چاره چیست
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
با سلام بنظرم طرح خرید خدمت باید تمدید بشه چونه اون میای ک نرفتم الان باید فکر اینجاشم میکردن پس خانواده‌ها نباید ناراحت بشن چون خودمم وض مالی افتضاه اما راه چاره خریدنه
م
۰۴:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
باسلام به همگی من ۸سال غیبت داشتم تو سال ۹۷برج ۱۰خریدم ولی فعلا کارتم نیومده شنیدم پنج شیش ماه میکشه درسته
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام کسانی که قبل اسفند ماه اقدام به خریدخدمت کرده اند و پرونده هاش رو تکمیل کردند و پلیس ۱۰+رفتن به اونا تعلق میگیره یا نه
امید
۲۰:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
این درست نیست ک دولت بخاطر پول داره حق و ناحق میکنه عدالت کجاست پس اگه قرار به خریدن هست باید یجوری باشه ک همه بدون درنظر گرفتن مدت غیبت بتونن بخرن یا اصلا کلا بردارن این طرحو خیلیا فقیرن پولشو ندارن ک بخرن باید برن این انصاف نیست بخدا من خودم رفتم اما این کار اصلا عدالت نیست همش ب نفع افراد ثروتمندو متمول جامعه هستش ن اقشار ضعیف
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
با سلام..خب اقا نمیشه ب اختیار باشه که هرکی خواست میخره هرکی خواست میره خدمت.اینجوری نه خانواده ها اذیت میشن نه نظام اذیت میشه.ماهم آدمیم بخدا.
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
آفرین
احمد
۱۲:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
باسلام،خدمت شما،ما که درطول روز سرکارهستیم نمیتونیم اخبار رصدکنیم به ما گفتن مددجویان کمیته امداد تا بیست فروردین مهلت دارن دقیق یک روزقبل یعنی نوزده فروردین ساعت هفت عصرخبردارشدیم روزبیستم از یه شهر به فاصله صدکیلومتر مرخصی ساعتی گرفتیم و رفتیم کمیته امداد به محض مراجعه گفتن تا دیروز مهلت داشته تموم شده ،حالا بااین وضعیت چکارکنیم متاهل هستم شکم زن وبچه ام رو باید سیر کنم تورو خدا اگه امکان داره این خواهشو به گوش سردار کمالی برسونین که طرح رو تمدید کنن ما بدبخت بیچاره ها گنا داریم،باتشکر
امیر حسین
۱۷:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
من الان تو این وضعیت باید کمک خوانوادم کنم الان دارم با ماشین کار میکنم که خرجی کم نیاریم حالا دو سال باید برم خدمت خدمت به خوانواده مهم تره یا ۲ سال خدمت؟
اونی که پولداره سربازیشو نمیخره من دوستای پولدارم معافیتشونو قانونی گرفتن بدون بیماری من که بیمار هم هستم بهم معاف از رزم دادن فقط
ایمان
۱۷:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام. چرا قانون تخففیف 70 درصدی خرید مشمولان غایب که برای کمیته امداد امام خمینی (ره) که باید برای همه افراد تحت پوشش قرار بگیرد اعمال نمیشود . رفتم نظام وظیفه کل میکند چون شما پیس قسط اول رو دادید شامل شما نیشود . اخه چه ربطی داره قانون باید برای همه اجرا بشه نه برای یه نفر یا دو نفراین بی عدالتی کامل است در کشور ما من این پیش قسط رو از کارکردن در شهر غریب و شستن سرویس بهداشتی دادم من اگه توان خرید رو داشتم که سربازی رو همون سال اول میخریدم لطفا شما پیگیری کنید نزارید حق ما از بین بره گناه ما این وسط چیه ازتون خواهش میکنم پیگیری کنید
رضا مرادی
۱۱:۲۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید
قیمت خرید برای کسی که هشت سال غیبت داره و زیر دیپلم هست چقدره؟
ممنون میشم پاسخ بدید
بابک
۱۰:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام یکی از بستگان من متولد 65 میباشد و در سال 78 مهاجرت کرده به خارج از کشور الان میخاد اقدام کنه برا خرید خدمت مدرک تحصلیش هم زیر دیپلمه . لطفا راهنمایی بفرمایید
م
۱۵:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اون جوون بدبختی که خرج خانوادشو میده چجوری بره این جوونا کمن؟
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
بریم خدمت به سلامتی بر گردیم
ت
۱۵:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
انشالله
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
والا بنا بدلیل مشکل مالی نشد بخریم اما انشالله سال جدید مبخریم اگه میشه بر ندارید.بفکر زنو بچه دارا هم باشید
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
اخه یعنی چی یه دفعه؟؟ الان من هفت ساله غیبت دارم؟؟ داستان چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا انقدر بی نظمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
م.د
۰۷:۵۸ ۱۸ دی ۱۳۹۷
مثلا من شوهرم پونزده سال غیبت داره،الان اگه بخواد بره خدمت نمی تونه کار کنه(کارگرم هست)کارم که میکنه درامدش انقدر نیست که بتونیم الان سربازی رو بخریم،مگه چندسال آینده بتونیم پول جمع کنیم بخریمش،کاش این طرحو برندارن.....یا ی فکردیگه کنن واسه امثال ماها،البته بماند که اون سربازیم نرفته ب خاطر مشکلات خانوادگی اون موقش بوده
علی
۱۲:۴۹ ۱۶ دی ۱۳۹۷
بزارن هر که می تونه بخره حال با غیبت چه بی غیبت هم خانواده ها راحتر میشن هم در آمدی واسه دولت ضمنا می تونن به بقیه که میرن سربازی پول بدن
توکل بر خدا
۰۹:۳۷ ۱۶ دی ۱۳۹۷
اونایی که نرفتن خیلی از شماها توی زندگیشون نبودی پس قضاوت نکنید نمیشه که 6 یا 7 سال محرومیت از تحصیل از استخدام بکشه بعدش هم تکلیفش مشخص نشه خیلی ها متاسفانه از حسودی کامنت گذاشتن اون جوانی که چند سال محروم بوده از همه چیز دیگه خودش مجازات شده حالا مجانی هم نمیخواد معافیت بگیره بالاخره باید تکلیفش مشخص بشه کسی که سربازی نرفته دیگه هم سربازی برو نیست چون از سنش گذشته پس بهتره همون جریمشو بده و معاف بشه اگه این طرح رو بردارن فرصت جبران رو از جوانان میگیرن فقط جامعه دچار آسیب های بیشتری میشه و دودش توی چشم خود مردم میره همون بهتر سال غیبت از از 6 یا 7 سال بذارن تا تکلیف بیشتر جوانان مشخص بشه و هم کمبود بودجه ستاد مسلح رو تامین کنن و حقوق سربازان رو افزایش بدن
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ دی ۱۳۹۷
بابا ب خدا مجلس حرف حساب می زنه.هیچ جای دنیا 5 سال غیبت به بالا خدمت نمی ره.بلکه جریمشو میده تو را خدا فکر سن بالاها باشید زندگیمون رو هواست.قبول دارم اشتباه کردیم نرفتیم ولی واقعا گیر افتادیمو راه پس و پیش نداریم
زنده باد ایران
۰۹:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۷
بفروشید موافق هستم به 7سال غیبتها اونا که دیگه نه میتونن برن سربازی و نه انگیزه ای دارن چون 6 سال محرومیت کشیدن پس بهتره همون جریمشون رو بدن هم تکلیف اون جوان مشخص میشه و محرومیت های اجتماعیش رفع میشه و هم دولت درآمدی گیرش میاد میتونه با افزایش حقوق سربازان کمک زیادی در افزایش کیفیت زندگی اونا بکنن
استاد
۰۹:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۷
طرح جریمه سربازی باید باشه چون مفیده اثرات و بازخورد خوبی در آینده مملکت داره و در جهت رفع بلاتکلیفی و محرومیت های اجتماعی خیلی از جوانان میتونه فقط در سال 98 واسه همه غایبا اجرا بشه مثلا از سنوات 5 سال غیبت به بالا و آسان بگیرن تا همه بتونن بخرن و هشدار بدن که این سال آخره تا همه از فرصت پیش آمده استفاده کنن حذف این طرح آسیب های اجتماعی ناشی و باعث بیکاری خیلی از جوانان میشه
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
سلامتی‌برای‌همه‌سربازان‌ملت‌ایران‌عزیز
مهدی ج
۲۱:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۷
الان که کمبود سرباز داریم چرا باید خرید خدمتی آزاد باشه؟
خدمت مقدس سربازی برای همه یک تکلیفه چون بدنه نیروهای مسلح ما نیاز به سرباز داره
ولی در حال حاضر طوری شده که به کسی که سربازی رفته مثل آدم زیان دیده نگاه میشه . کسی که پول داره خدمت رو میخره و کسی هم که میره خدمت با حقوق ماهیانه کم سر میکنه
عدالت رو خواهشا برقرار کنین
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۷
چرا از روی تنگ نظری داری قضاوت میکنی بیشتر اون جوانانی که نرفتن در زندگیشون شما نبودید خیلی ها از روی ناچاری نمیتونن برن خدمت کنن و گرنه کدوم جوان 6 یا 7 سال خودش محروم کنه از همه چیز نه تحصیلی نه وامی نه ازدواجی و نه .... ضمنا اینا محرومیتشون رو کشیدن نزدیک 2 میلیون جوان عدد کمی نیست اینو بدون بلاتکلیفی یک جوان سرمنشا همه آسیب های اجتماعی پس حقشون اینه بتونن از امکانات دولت استفاده کنن تا نرخ بیکاری کاهش بیاد
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۶ دی ۱۳۹۷
عدالت مقدسه چیزی که در اون عدالت نباشد مقدس نیست وقتی پولدار به راحتی می خرد و فقیر نمی تواند و یا تحصیل کرده که در مدت چند سال هزینه داده برای تحصیل و باید بیشتر پول بدهد این عدالته؟
بنظرم سربازی کلا اختیاری بشه و حقوق کسانی که می ایند کاملا منصفانه و مثل یک کارمند بدهند نه مقداری که بعصا هزینه نقل و انتقال به شهرشان را تامین نمی کند.
رامین روحانی
۱۹:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۷
با سلام کسانی که ثروتمند هستند غیبت میکنند و میخرند خدمت رو‌
اونی که فقیر هست باید بره خدمت کنه قانون باید برای همه یکسان باشه
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۷
به نظرم بهتره که ازدواج جوانان رو سر لوحه قرار بدن به شکلی که اگه از ازدواج ۱ سال یا بیشتر گذاشته باشد‌ خرید خدمت کند
جامعه شناس
۱۸:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۷
اتفاقا این طرح در کاهش افرادی که غایبن کمک زیادی میکنه مشکل این طرح اینه سنوات 8 سال رو تعیین کردن باید به یکباره از 5 سال به بالا اجرا کنن و نحوه قیمت گذاری رو قسطی کنن با شرایط راحت تا همه بتونن بخرن جامعه ای که بخشی از جوانانش بلاتکلیف و محروم از استخدام و ازدواج و وام و... باشه اون جامعه دچار آسیب اجتماعی میشه نمیشه آینده ی جوانان این مملکت رو نادیده قرار داد باید فرصت جبران بهشون داد من مواقق این طرحم چون کمک زیادی به نسل جوانی که به هزار دلایل مختلف که نتونستن خدمت کنن میکنه و اونا رو از شرایط نابسامان زندگی نجات میده
مهدی ج
۲۱:۰۵ ۱۵ دی ۱۳۹۷
این مشخصات با افرادی که احساس مسولیت و هدف دارن در تضاده
پس چه مزایایی باید برای کسی که سربازی رفته در نظر گرفته بشه؟
اگر اینطوری که شما میگید باشه یک نفرم دفترچه پست نمیکنه
همه باید برن خدمت
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۷
باشه حتما!!خون تو از خون من که رفتم خدمت رنگین تره!؟
حمید رضا
۱۷:۲۶ ۱۵ دی ۱۳۹۷
به نظر من این قانون یه ضعف خیلی بزرگ داره اونم اینه که طرف درس نخونده با ۸ سال غیبت ۲۶ سالشه با کمترین قیمت میره میخره و از ۱۸ سالگی وارد بازار کار شده و کلی درامد کسب کرده ، ولی مثلا یکی ۴ سال حداقل درس خونده لیسانس گرفته باید حداقل ۳۰ سالش بشه تا بتونه بخره اونم با قیمت بیشتر حالا مدارج بالاتر علمی که دیگه هیجی طرف دکتری گرفته الان ۳۰ سالشه باید تا ۳۸ سالگی صبر کنه اونوقت با یه قیمت بالا سربازیشو بخره.به نظر من اونایی که بالای ۳۰ سال سن دارن چون برای سربازی مناسب نیستن میزان غیبت کمتری رو براشون در نظر بگیرن برا فروش ، مثلا بگن بالای ۳۰ سال ها تا ۵ سال غیبت داشته باشن بیان بخرن .اینجوری دولت به پول بیشتری میرسه و مشکل اون جوانای بالای ۳۰ سال هم حل میشه . چون جوانی که تا ۳۰ سالکی سربازی نرفته بعدشم نخواهد رفت .
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۷
یعنی چی بالای 30 سال به درد خدمت نمیخوره!!
ادم که سنش می ره بالای 30 بیل تو کمرش می خوره که میگی به درد خدمت نمیخورن؟