سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج دولت مستعفی یمن از مکانیسم اجرایی آتش بس بندر الحدیده

کمیته دولت عبدربه منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی از مکانیسم اجرایی مشترک برای اجرای توافق آتش بس بندر الحدیده خارج شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، برخی منابع خبر دادند کمیته دولت مستعفی عبدربه منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی از مکانیسم اجرایی مشترک برای اجرای توافق آتش بس بندر الحدیده خارج شدند.

این منابع افزودند تغییر موضع کمیته هادی و ائتلاف سعودی پس از تماس اعضای این کمیته با سران خود در ائتلاف سعودی اماراتی صورت گرفت.

برخی منابع خبر دادند پاتریک کامرت، رئیس تیم سازمان ملل متحد از خروج گروه دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز از توافقات صورت گرفته (بر سر الحدیده) غافلگیر شده است.

این منابع افزودند: کامرت بر ادامه تلاش خود برای اجرای این توافق در چند روز آینده تاکید کرد. کامرت از خروج کمیته وابسته به دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی از ساز و کار اجرایی توافق الحدیده ابراز نارضایتی و ناراحتی کرده و این اقدام را اقدامی ناامید کننده توصیف کرد.

برخی منابع خبر دادند کمیته وابسته به دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی برگزاری نشست آینده را در مناطق تحت سیطره خود خواستار شده اند اما تیم صنعا شرط کرده است این دیدار در منطقه ای خارج از سیطره نیروهای خارجی برگزار شود و مخالفتی با برگزاری آن در هر مکان دیگری ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.