سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موضع‌گیری مداخله‌جویانه پمپئو علیه برنامه فضایی ایران

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر علیه برنامه فضایی ایران موضع گرفت و خواستار توقف آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر علیه برنامه فضایی ایران موضع گرفت و گفت ایران باید کار برروی ماهواره‌بر را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به طرح ایران برای پرتاب سه ماهواره به فضا ادعا کرده است که چنین فعالیت‌هایی ثبات و امنیت بین‌الملل را به خطر می‌اندازد و آمریکا در قبال آن بیکار نخواهد نشست!

پمپئو در ادامه با تحریک‌آمیز خواندن این اقدامات و متهم کردن ایران به استفاده از برنامه فضایی خود به عنوان پوششی برای پیشبرد برنامه موشکی‌اش مدعی شده است که ایران باید برای رهایی از انزوای بیشتر اقتصادی و سیاسی، تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در همین راستا با انتشار توئیتی مدعی شد: «ایران قصد دارد ماهواره‌بر‌هایی با فناوری مشابه موشک‌های بالستیکِ قاره‌پیما را به فضا پرتاب کند. این پرتاب‌ها باعث پیشرفت برنامه موشکی آن خواهند شد. آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به صراحت اعلام کرده‌اند که این در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. ما در برابر تهدید امنیت بین‌الملل از سوی ایران بیکار نخواهیم نشست.»

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه همتای آمریکایی خود در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: پرتاب ماهواره‌بر توسط ایران و آزمایش‌های موشکی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ نیستند. آمریکا مرتکب نقض فاحش همین قطعنامه شده و بنابراین، در جایگاهی نیست که کسی را درباره آن موعظه کند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۷
مایک پمپئو غلط اضافی کرده اگر نگران امنیت بین‌المللی هستند اول باید آمریکا خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی و میکروبی و موشکی شود بعد کاربری ناوگان دریایی اش را از جنگی به حمل و نقل باری تغییر دهد آنوقت می تواند اظهار نظر کند. مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و منافقین نفوذی.
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
راد
۱۷:۱۹ ۱۴ دی ۱۳۹۷
از کی تا حالا برای پرتاب ماهواره هم باید از شما اجازه بگیرند ؟ اگه به شما استعمارگران و استثمارگران باشه ، شما حتی نمی گذارید ما یک کارخانه لبنیات داشته باشیم !!! چون دوست دارید ما مصرف کننده باشیم و شماها تولیدکننده ، تا هر موقع دوست داشتید به ما فشار وارد کنید .یه قرون بده به اش به همین هوا هم باش .
احمدی
۱۲:۱۵ ۱۴ دی ۱۳۹۷
مگه آمریکا تا الان بیکار نشسته بود که الان بیکار خواهد نشست !!!!!!!
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ دی ۱۳۹۷
این ماهواره ها رو بفرستین فضا تا این آمریکایی از غصه دغ کنن.
مرگ بر آمریکا
۱۰:۰۱ ۱۴ دی ۱۳۹۷
لعنت خدا و رسول خدا بر او باد
سمیه
۲۳:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۷
سلام. خنده دارترین و عجیب ترین موضوع قرن ....۰جنایتکار ترین دولت تو دنیا همین آمریکاست هیروشیما و عراق و افغانستان و ..... بعد برای بقیه ملت ها نسخه ی امنیتی می نویسه...
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ دی ۱۳۹۷
آقای کمپرسور! ساکت شو
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۳ دی ۱۳۹۷
از برجام خارج شده باز ادعا داره یکی نیست این را سر جایش بنشاند .تو را چه به این فضولیها. ‌برجام بی سرانجام.
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۷
اگر "ایران قصد دارد ماهواره‌بر‌هایی با فناوری مشابه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را به فضا پرتاب کند." واقعیت داشته باشد، عالی و افتخار بزرگی است
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ دی ۱۳۹۷
ساکت شو بابا حتما هم ماهواره پرتاب میکنیم و بتو دیگه هیچ ربطی نداره
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ دی ۱۳۹۷
تهي مغز ياوه گو
عباس فیروزپور
۲۰:۵۳ ۱۳ دی ۱۳۹۷
شما برنامه سازمان ملل بازی و نمایندگی نوع بشر را متوقف کنید رها کنید این بساط مضحکه را