سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید اردوغان بر پایبندی ترکیه به ثبات و امنیت عراق/ برهم صالح: منطقه به قیمومیت خارجی نیاز ندارد

رؤسای جمهور ترکیه و عراق درباره تقویت روابط دوجانبه و لزوم مبارزه مشترک با تروریسم در منطقه، کنفرانس خبری مشترکی در آنکارا برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مشترک خبری با برهم صالح، همتای عراقی خود گفت: آنکارا و بغداد راه‌های توسعه روابط دوجانبه را بررسی کردند.

رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه آنکارا در جنگ علیه تروریسم به طور کامل از عراق حمایت کرد، افزود: ترکیه و عراق همکاری‌ها در مقابله با تروریسم را تقویت می‌کنند. سیاست‌های ما در قبال عراق مبتنی بر حمایت از وحدت ملی و تحقق ثبات و امنیت این کشور است.

اردوغان در ادامه گفت: میزان تبادلات تجاری بین ترکیه و عراق در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ میلیارد دلار رسید. از عراق می‌خواهیم توافقنامه همکاری و تشویق به سرمایه گذاری‌های متبادل را اجرایی کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: به پرداخت پنج میلیارد دلار برای حمایت از تلاش‌های بازسازی در عراق متعهد شدیم.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در این نشست خبری با همتای ترکیه‌ای خود با تاکید بر دوستی و همکاری با ملت ترکیه، گفت: عراق به سمت مرحله جدید یعنی بازسازی پیش می‌رود.

او افزود: عراق خواهان شراکت و همکاری راهبردی با ترکیه است.

برهم صالح افزود: ما به قیمومیت از خارج نیاز نداریم. ملت‌های ما می‌توانند برای پایان دادن به درگیری‌ها، با یکدیگر همکاری کنند، به گونه‌ای که در راستای منافع ملت‌های منطقه باشد.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک روسای جمهور ترکیه و عراق در آنکارا

برچسب ها: ترکیه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.