سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام ملت‌ها چه میزان برای امارات سود دارد؟

در حالی که دو قطب گردشگری کشور امارات؛ تلاش می‌کنند در روند میزبانی این کشور از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بیشترین سود اقتصادی را داشته باشند، به نظر می‌رسد سهم نیویورک خاورمیانه یعنی ابوظبی بسیار بیشتر از دبی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوخ مستقر در ابوظبی معتقدند این منطقه بسیار بیشتر از دبی در این میزبانی زحمت کشیده و اکنون باید سهم قابل توجهی از هتل‌ها، ورودی شهرک‌های علمی و تفریحی و رستوران‌های زنجیره‌ای را در جریان این میزبانی پرهزینه به خود اختصاص بدهد. استادیوم‌های مهم در این جام نیز به بخش ابوظبی مربوط می‌شوند و دبی تنها نقشی که توانسته در این میان ایفا کند، حاشیه‌نشینی و پشتیبانی از این میزبانی بوده است.


بشیتربخوانید : نا امیدی فوتبالدوستان عربستان و امارات در جام ملت‌های آسیا


طبق گزارش «ناسیونال امارات»، این کشور تنها

به واسطه میزبانی از جام‌ملت‌های آسیا 2019 موفق شده بیش از 30 قرارداد فراملی با حامیان مالی بزرگ آسیایی و اروپایی منعقد کند که در این میان البته سهم روسیه نیز چشمگیر است و گازپروم تنها برای تیزرهای تبلیغاتی که قرار است از شبکه‌های خصوصی امارات پخش شود، همچنین تبلیغات دور زمین در مرحله گروهی، مبلغ 800 هزار دلار پرداخت کرده است.

طبق همین گزارش، پیش‌بینی شده که حداقل

 500هزار نفر از هتل‌های لوکس و نسبتا گرانقیمت شهر ابوظبی استقبال کرده و در این بخش هزینه کنند، بیشتر این هتل‌ها البته اتاق‌های خود را به صورت رزرو با پرداخت قبلی اشغال شده و پر اعلام کرده‌اند و همین بخش به ظاهر کوچک سود نجومی خالص و معاف از مالیات را نصیب شیوخ ابوظبی و مالکان و تجار این حوزه خواهد کرد.

به موازات جام ملت‌های آسیا دست‌کم چهار نمایشگاه بین‌المللی در صنایع مختلفی از قبیل ساختمان و مسکن، برق و قدرت، رباتیک و احتمالا صوتی و تصویری برگزار می‌شود که میهمانان زیادی را به بهانه یک تیر و دو نشان زدن، به شهر ابوظبی و دبی می‌کشاند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این میان بی‌نصیب نمی‌ماند و معمولا بابت چنین لطفی از کشور میزبان، سهم‌خواهی دارد. درواقع شاید باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حق داد، آنها از اعتبار خود هزینه می‌کنند و به هر حال از کشور میزبان که نامش امارات است توقع دارند در این خصوص وسواس اقتصادی خود را کنار گذاشته و به اصطلاح سرکیسه را محکم فشار ندهد! شیوخ اماراتی نیز البته در این حوزه حسابی با تجربه هستند و خوب می‌دانند باید در راستای خوش‌خدمتی‌های سالانه و کرسی‌هایی که به صورت تضمینی در فوتبال آسیا دراختیار دارند، در چنین مواقعی خوب خرج و رضایت مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز جلب کنند.
امارات به بهانه این میزبانی همکاری مهمی نیز با شریک اقتصادی و سیاسی خود؛ یعنی عربستان سعودی داشته و دارد. شهروندان سعودی با تخفیف ویژه از هتل‌های ابوظبی استفاده می‌کنند و این موضوع دلخوری برخی مسئولان فوتبال آسیا را در پی داشته اما در هر حال دست‌کم روی کاغذ جای شکایت رسمی باقی نگذاشته است.

بسیاری از شرکت‌های مسافرتی عربستان که در کشور امارات نیز شعبه فعال دارند، در جریان جام ملت‌های آسیا اقدام به خرید و فروش بلیت کرده و این موضوع را به راحتی از انحصار کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال امارات خارج کرده‌اند.در پایان گزارش مالی «ناسیونال امارات» آمده است: «موضوع بسیار مهم برای امارات به بهانه جام ملت‌های آسیا 2019 موضوع برندینگ و هویت‌سازی سمعی‌وبصری است، حتی برای مراسم افتتاحیه که قرار نبوده چندان پرزرق و برق باشد، رقم بالایی هزینه شده تا برای این کشور کوچک مثل همیشه یک تاریخ عجیب و غریب ساختگی به نمایش گذاشته شود. کشوری که هرگز چنین فرصت‌های نابی را برای برقراری ارتباط با دنیای خارج از خود از دست نداده و نمی‌دهد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

دبی پشت ابوظبی در جام ملت ها!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.