وی با اشاره به مشکلات سیستان و بلوچستان گفت: توسعه نامتوازن از مشکلات این استان محسوب می شود به طوری که یک کیلومتر آزاد راه در استان نداریم اما پنج فرودگاه داریم و ظرفیت بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن افزایش یافته اما شبکه حمل و نقل تقویت نشده است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی افزود: قرار است حمل و نقل 20 درصد کالاهای اصلی کشور از بندر چابهار محقق شود که با توسعه نامتوازن این استان و عدم وجود زیرساختهای جاده ای این موضوع حوادث ناگوار ترافیکی را به دنبال خواهد داشت.
باقری توسعه خودرو محور و سرعت زیاد در رانندگی را از دیگر مشکلات ترافیکی سیستان و بلوچستان برشمرد.
وی با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان بر اساس شرایط آن نیست و بومی سازی نشده است گفت: ریل این استان از چابهار به زاهدان درحال ساخت است اما شرایط خاص آن از نظر توفان شن در برخی نقاط نظیر ایرانشهر مد نظر قرار نگرفته است که این می تواند همچون مسیرریلی زاهدان - بم هزینه های زیادی را در مسیر شن های روان به همراه داشته باشد.
مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پیش رو ضروری است مدیریت ترافیک، مطالعه دقیق ایمنی محورهای ارتباطی استان و درگیر کردن دانشگاهها برای رفع مشکلات انجام شود و در این زمینه این وزارتخانه حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
باقری گفت: وزارت راه و شهرسازی در هیچ استان نماینده ویژه ندارد اما در سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت استان این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام/س