سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ هزار پایش و مراقبت فعال بیماری تب برفکی در نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از بیش از ۹ هزار  پایش و مراقبت فعال بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای سال حاری این پایش و مراقبت ها در ۲۱۰ واحد دامی شهرستان نهبندان انجام شده است.
 
وی  افزود: اطلاع رسانی عمومی، برگزاری کلاس های آموزشی، انجام مراقبت فعال، ترغیب دامداران جهت واکسیناسیون به موقع و رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای از جمله اقداماتی است که توسط شبکه دامپزشکی شهرستان در زمینه پیشگیری از ابتلای دام ها به بیماری تب برفکی صورت گرفته است.
 
راه انجام گفت: بیماری در صورت رخداد موجب همه گیری شدید در گله شده و با افت چشمگیر تولید و تلفات دام های تازه متولد شده همراه است.
 
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: متولی اصلی پایش سلامت و مراقبت از جمعیت دامی می باشد و با اجرا کردن طرح های پایشی به پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دامی در کنار واکسیناسیون به موقع دام ها می پردازد.
 
وی گفت: علائم بالینی این بیماری در هنگام ورود ویروس تب برفکی به بدن حیوان شامل تب بالا، بی‌اشتهایی، لنگش، کاهش تولید شیر، ترشح فراوان بزاق و ظهور تاول در مخاط اطراف زبان و دهان حیوان است.
 
راه انجام واکسیناسیون دوره‌ای را در دام‌ها از تاثیرگذارترین راه‌های کنترل بیماری دانست و بیان کرد: اکیپ‌های عملیاتی واحد بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی نهبندان، بیش از 35 هزار راس دام سبک و سنگین را از ابتدای سال جاری علیه بیماری تب برفکی واکسینه کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ ط ا
 

واکسیناسیون بیش از ۳۵ هزار رأس دام علیه تب برفکی در نهبندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.