سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه‌های علمی جابر بن حیان فرصتی برای بروز استعداد‌های مهارتی نهفته در بین دانش‌آموزان

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت : پروژه‌های علمی جابر بن حیان فرصتی برای بروز استعداد‌های مهارتی نهفته در بین دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه هدف از پروژه‌های علمی در مدارس ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیت‌های کنجکاوی و تجربه‌های موفق برای معلمان و دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش اولیا، مربیان و جامعه به عنوان سه ضلع موثر در یادگیری، به دانش‌آموزان و تربیت و رشد همه‌جانبه آن‌ها اشاره نمود و اهداف فعالیت‌های علمی را در این دوره تحصیلی تشریح کرد.

فضلی افزود: باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانش‌آموزان نشان دهیم که خود بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرنده مادام‌العمر تبدیل شوند. به همین منظور لازم است که راه و روش یادگیری را به آنان بیاموزیم تا میل به یادگیری در آنان تقویت گردد.

وی افزود : هدف از پروژه‌های علمی در مدارس ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیت‌های کنجکاوی و تجربه‌های موفق برای معلمان و دانش‌آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: رویکرد مهم این پروژه علمی، کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی: (مشاهده، طراحی، تحقیق، برقراری ارتباط) و تقویت مهارت‌های تصمیم‌گیری، حل مساله، برقراری ارتباط با دیگران، دوست‌یابی، دفاع از کار خود در حضور جمع و کار گروهی در دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: تحقق اهداف نگرشی درس علوم: (کنجکاوی، جستجوگری علمی، تمایل به همکاری) و تاکید بر روش پروژه محور در طول سال تحصیلی برای تقویت روحیه پژوهش در بین دانش‌آموزان و همسویی با رویکرد‌های جدید (روش علمی، کاوشگری، حل مساله، دست‌ورزی) در کتب علوم، ریاضی، کار و فن‌آوری، تفکر و پژوهش، از اهداف دیگر طرح جابر بن حیان می‌باشد.

ناهید فضلی در پایان گفت: به همین سبب در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه در ساحت تربیت علمی و فناوری و راهکار ۱-۶، ۲-۶ و ۶-۶، علاوه بر معلمان، اولیا نیز به جهت نقش مؤثری که در فرآیند این فعالیت علمی ایفا می‌کنند، مورد توجه قرار گیرند و کارشناسان و مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیت‌های کنجکاوی در مدارس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.