سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت ۱۸ هزار برگ سند محرمانه در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر و تهدید به افشای آن

یک گروه هکری با اعلام دستیابی به اسناد محرمانه مربوط به حمله ۱۱ سپتامبر و درخواست برای دریافت پول، تهدید کرده است در صورتی که باج درخواست شده پرداخت نشود، این اسناد را افشا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک گروه هکری روز دوشنبه و در آستانه آغاز سال نوی میلادی اعلام کرد توانسته است یک شرکت حقوقی را که به پرونده‌های مرتبط با ۱۱ سپتامبر رسیدگی می‌کرد، با موفقیت هک کند.

این گروه هکری که با نام «دارک اورلورد» (Dark Overlord) شناخته می‌شود، با درخواست باج تهدید کرده است در صورتی که مبلغ خواسته شده شان پرداخت نشود، این اسناد را افشا خواهد کرد.

گروه مذکور اعلام کرد ۱۸ هزار برگ سند در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر در اختیار دارد که این اسناد شامل سند‌هایی از وزارت دادگستری آمریکا، اف بی آی و سازمان‌های دیگر می‌شود.

هکر‌ها با قراردادن لینک دانلود ۱۸ هزار برگ سند بصورت رمزگذاری شده، تهدید کرده اند کد‌های لازم برای بازکردن رمز این اسناد را در صورتی که مبلغ مورد نظر بصورت ارز بیتکوین پرداخت نشود، اعلام خواهند کرد.

این گروه همچنین اعلام کرده این اسناد که در ارتباط با شماری از دستگاه‌های دولتی آمریکا است، حقیقت کامل یکی از خونباترترین روز‌های آمریکا را در دوران جدید بیان می‌کند.

دارک اورلورد تصریح کرد غول‌های بیمه‌ای هیسکاکس (Hiscox Syndicates) و «لویدز لندن» نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که هک شده اند. در همین حال، شرکت هیسکاکس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده حمله سایبری که این گروه به آن اشاره می‌کند، همانی است که در ماه آوریل سال گذشته میلادی به وقوع پیوست.

این گروه هکری در حالی تهدید به افشای اسناد سرقت شده در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر کرده است که در ماه مارس ۲۰۱۷، خانواده ۸۵۰ نفر از قربانیان این حملات و ۱۵۰۰ نفر از مجروحان آن روز، در شکایتی جمعی از عربستان سعودی اعلام کردند این کشور از گروه تروریستی القاعده حمایت مادی می‌کرده است.

جیمز کریندلر، از وکلای قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر پیشتر به شبکه سی ان ان گفته بود حوادث ۱۱ سپتامبر بدون حمایت عربستان از القاعده انجام نمی‌شد. این در حالی است که عربستان سعودی وجود هرگونه نقشی در حملات ۱۱ سپتامبر را رد کرده است.

شایان ذکر است، ۱۵ نفر از ۱۹ عامل حملات ۱۱ سپتامبر، سعودی الاصل بوده اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.