سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

پتانسیل های قابل توجه تفرش می تواند نقطه طلایی و ثروت زای در گردشگری باشد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در حال حاضر راس منشور خدمات، گردشگری است که با توجه به پتانسیل های قابل توجه این شهرستان در این حوزه، می تواند نقطه طلایی و ثروت زای این حوزه باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی  در نشست هم اندیشی با فرماندار تفرش با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان و همچنین آغاز به کار طرح مقبره پرفسور حسابی اظهار داشت: در شهرستانی مانند تفرش که به واسطه وضعیت جغرافیایی خاص، توسعه نداشته، می توان در حوزه خدمات سرمایه گذاری کرد و از این محل بافت اقتصادی شهر را تغییر داد.

وی افزود: در حال حاضر راس منشور خدمات، گردشگری است که با توجه به پتانسیل های قابل توجه این شهرستان در این حوزه، می تواند نقطه طلایی و ثروت زای این حوزه باشد. اقتصاد محلی را بارور کند، جامعه محلی را توانمند سازد و حافظ محیط زیست و اشتغال زا باشد. سازمان میراث فرهنگی نیز در این راستا از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد چراکه معتقدیم در شرایط فعلی کشور این سرمایه گذاران هستند که در نوک پیکان جهاد اقتصادی قرار دارند.

ایزدی در ادامه گفت: در بسیاری از شهرهای کشور برای خلق جاذبه به برند سازی رو می آوریم تا تک جاذبه ای تاریخی، طبیعی و یا حتی مدرن را به موتور اقتصادی آن جامعه بدل کنیم اما تفرش خود برند ساز است و تنها به معرفی و تبلیغات احتیاج دارد. مفاخر نامدار، تاریخ سترگ، طبیعت بکر و جغرافیای کم نظیر این شهرستان، چهار برندی هستند که باید مانند یک دستگاه چهار موتوره به پویایی اجتماعی، اقتصادی و تولید ثروت شهرستان کمک کنند.

وی با اعلام موضع نسبت به واگذار نکردن بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت: به هیچ عنوان تفکر و قصد تصدی گری نداریم و این آمادگی وجود دارد که در چارچوب قوانین دست بخش خصوصی را در به کارگیری از بناهای تاریخی باز بگذاریم منتها اصل اساسی حفظ اصالت بناها است.

ایزدی در پایان افزود: محوطه اطراف مسجد شش ناو تفرش توان و کشش ساخت بناهای تجاری جدید را ندارد. مهمترین اولویت در این مجموعه حفظ اصل و کاربری های فرعی آن است. اگر گردشگری تفرش تقویت شود و شاهد حضور گردشگران در شهرستان باشیم درآمدزایی شهر بهترین حامی و متولی حفظ بناها خواهد بود.

انتهای پیام/ب

توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی درباره پتانسیل گردشگری تفرش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.