رجبی افزود: هزینه ساخت و تعمیر قطعات ترنستها در حد هواپیماست و نیازمند یک فرایند تصمیمگیری بسیار دشوار برای تأمین هزینهها است.
رئیس انجمن حملونقل ریلی با اشاره به اینکه ترنستها یکی از بخشهای ریلی است که سرمایهگذاران بسیاری از آنها استقبال میکنند، افزود: این بخش هم اکنون نیازمند حمایت دولت است و تخصیص ارزهای نیمایی به این بخش نمیتواند پاسخگوی نیازهای این حوزه باشد.
وی توضیح داد: ترنستها جزو پرسرعتترین قطارهای ایران به شمار میرود که این خود یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در ۴۰ سال انقلاب به شمار میرود، بنابراین باید با حمایتهای همه جانبه نگذاریم که این صنعت از پای بیفتد.
رجبی تصریح کرد: ترنستها به دلیل سرعت بالا در مسیرهای پرترددی مانند یزد، مشهد و شهرهای کوچک نقش محوری دارند و بسیاری از دانشجویان و کارمندان به دلیل بالا بودن سرعت و صرفهجویی در وقت از آنها استفاده میکنند.
بیشتر بخوانیم: اجرای طرح TOD در راهآهن با مشارکت بخش خصوصی/ رشد عملکرد مسافری و باری راهآهن در سال جاری
رئیس انجمن حملونقل ریلی اظهار کرد: در سالهای گذشته شبکههای ریلی به دلیل نوسات ایجاد شده در بخش ارزی با مشکلات بسیار زیادی روبهرو شدهاند و همین موضوع باعث شده است که اکثر آنها زمین گیر شوند، بنابراین دولت باید عزم خود را در این بخش افزایش دهد تا شاهد زمینگیر شدن واگنهای مسافری، ترنستها که خود نقش مؤثری در سفرهای سبز و ایمن دارند نباشیم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل ریلی به ویژه در بخشهای عمومی زمینهساز کاهش تصادفات جادهای میشود، گفت: دولت باید با افزایش شبکههای ریلی و حومهای میزان صرفهجویی در سوخت و وقت را تقویت کند، زیرا که به گفته بسیاری از کارشناسان صرفهجویی سوخت در این بخش چندین برابر بخشهای جادهای است.
انتهای پیام/
فعلا این قطارها بنا به همین دلیل اعلامی یعنی بالا بودن هزینه ها تعطیل شده چطور می شود ناکهان هر دو خط مشهد تهران در رفت و همین طور دو خط در برگشت تعطیل شود لااقل بنا به این دلیل از دو خط در روز به یکی تبدیل میکردید تا باحداکثر ظرفیت مسافری خود برود و مقرون به صرفه باشد مگر اینکه دلیل اعلامی درست نباشد
ازباشگاه خبرنگارن جوان خواهشمندیم این موضوع را پیگیری کند چون برنامه ریزی خیلی از مسافران را به هم زده است