وی در خصوص سختترین بخش تولید «مستوره» بیان کرد: پیدا کردن لوکیشن برایمان سخت بود؛ چون شرایط خاصی داشتیم و نمیتوانستیم به شهر دیگری بجز قم برویم. در نهایت مجبور شدیم برای ساخت آن هزینه زیادی را متقبل شویم. از سویی کار کردن با بچههای فیلم که نابازیگر بودند، دشواری دیگر تولید این اثر بود.
این کارگردان افزود: خدا را شکر در حوره پروانه ساخت به مشکلی برنخوردیم و در شهر قم خیلی حمایت شدیم. ما دوست داشتیم سه اپیزود از این اثر را کار کنیم که این به عکس العملهای پس از نمایش فیلم ربط پیدا کند؛ اما فعلاً کار خاصی نکردیم. اگر تصمیم به تولید دو اپیزود بعدی بگیریم، باز هم به همین زنها و مشکلات آنها میپردازیم که البته داستان متفاوتی خواهند داشت.
همچنین، بهار نوحیان بازیگر نقش اصلی فیلم نیمه بلند سینمایی «مستوره» درباره سختترین بخش کار در این پروژه گفت: اولین مسئله برای من نزدیک شدن به گویش و لحن کلامی آن زمان بود. از طرفی کار کردن در برخی صحنهها حسی بود؛ خانم هادی نژاد آنقدر از صمیم قلب این سکانسها را نوشته بود و سر صحنه توضیح میداد که هرکسی جای من بود سختی را نمیدید و میتوانست بازی کند.
وی در خصوص دغدغه هادی نژاد درباره مسئله حجاب بیان کرد: دغدغه هادی نژاد حجاب و زن است و کاملاً مشاهده میکردم که در هر شرایطی و با هر دشواری آن را کنار نمیگذاشت و با اعنقادش پیش میرفت.
نوحیان درباره چگونگی شکل گیری همکاری با پروژه سینمایی «مستوره» گفت: وقتی هادی نژاد را دیدم، آنقدر به دلم نشست و دوستش داشتم که دلم میخواست فقط کنارش باشم؛ چون وجودش دوست داشتنی و روحانی است.
گفتنی است موضوع و قصه فیلم نیمه بلند «مستوره» به منع حجاب در زمان رضاشاه که نه سال طول کشید، میپردازد.
انتهای پیام/