وی ادامه داد: با وجود کاهش شمار مزاحمتهای تلفنی، اما همچنین مزاحمت تلفنی یکی از چالشهای این بخش است.
وی بیان کرد: در پروندهای فرزند یک خانواده تحصیلکرده برای تفریح و سرگرمی ۲۴۰ نوبت با ۱۱۵ تماس حاصل کرده بود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی همدان اضافه کرد: هر چند فرزند این خانواده تخلف انجام داده است، اما والدین مسئول کار فرزاندانشان هستند.
معصومی ادامه داد: برخی از مزاحمان تلفنی بر این باورند که نمیتوان آنها را شناسایی کرد در حالیکه تاکنون ۵۰ خط تلفن مزاحمان ۱۱۵ با دستور دادستانی قطع شده است.
وی یکی دیگر از آسیبهای این حوزه را ضرب و شتم عوامل فوریتهای پزشکی و وارد کردن خسارت به خودروی آنها عنوان کرد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی همدان اظهار داشت: برخی شهروندان پس از بروز حادثه و تماس با فوریتهای پزشکی به محض رسیدن عوامل ۱۱۵ به بهانههای واهی به خودرو آسیب میزنند.
معصومی توضیح داد: در پروندهای خودروی ۲۰۶ با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت دچار سانحه شده و یک تن از سرنشینان جان میبازد.
وی افزود: پس از این موضوع بین خانواده متوفی و بازماندگان تنش لفظی ایجاد شده و هنگام حضور مامور اورژانس در محل، آنها اقدام به شکستن شیشههای خودروی آمبولانس و ضرب و شتم نیروی امدادی میکنند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی همدان درباره جریمه خودروهای اورژانس نیز گفت: اعمال قانون خودروهای امدادی بیشتر به علت تردد با سرعت غیرمجاز رخ میدهد.
معصومی افزود: از نیروهای اورژانس درخواست شده تا سرعت مطمئنه را رعایت کنند با این وجود شاهد کاهش اعمال قانون هستیم.
وی اضافه کرد: هیاتی در پلیس راهور اقدام به رسیدگی به شکایاتها در زمینه میزان جریمه کرده و در بیشتر مواقع با رویکرد تعاملی جریمههای اعمال شده برای آمبولانسها را حذف میکنند.
انتهای پیام/ج