سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

در بسته‌های اینترنتی کم فروشی نمی‌کنیم/ فیلترینگ اینستاگرام چه مشکلی را حل می‌کند

وزیر ارتباطات گفت: نظارت لازم بر ارائه بسته‌های اینترنتی وجود دارد؛ ما در بسته‌های اینترنتی کم فروشی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره صحبت‌هایی مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام گفت: فرض کنید که الان اینستاگرام فیلتر شد؛ قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ پاسخ این سوال را برای مردم روشن کنند. 
 
وی با بیان اینکه نباید برای فیلترینگ ایسنتاگرام دو قطبی موافقت  یا مخالفت به وجود بیاید؛ گفت: افراد باید به طور  واقعی صحبت کنند و بگویند امروز با اختیارات خودمان اینستاگرام را فیلتر کردیم ، با فیلترینگ اینستاگرام قرار است از فردا در کشور چه تغییری ایجاد شود؛ در زندگی مردم و کاهش جرائم چه اتفاقی رخ خواهد داد، باید در این زمینه باید جمع بندی‌هایی صورت بگیرد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ما بر بسته‌های اینترنت نظارت داریم ، اظهار کرد:  امروز ۰.۳ درصد هزینه اینترنت در سبد خانوار افزایش یافته است.  در بسته‌های اینترنتی کم فروشی وجود ندارد،گفت: تاکنون اینترنت، ۲.۱ درصد هزینه خانوار را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما برای کاهش هزینه فرکانس برای اپراتور‌ها است و درآمد اپراتور‌ها ناشی از این افزایش با وجود ۷ تا ۱۲ درصد متفاوت بوده و در حال بررسی است و  هزینه‌های اپراتور‌ها را تا پایان این هفته بررسی می‌کنیم. ما در گزارشی که به ستاد اقتصاد مقاومتی  ارائه دادیم این بود که در رابطه با هزینه‌های اپراتور‌های ارتباطی که ۷۰ درصد آن ارزی است و درآمدشان صد درصد ریالی است، نوسانات ارز و بالا رفتن بنگاه‌های اقتصادی را  دچار مشکلات جدی کرده است.

 آذری جهرمی تاکید کرد: پیشنهاد ما برای آزادسازی باند ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار اپراتور‌ها قرار بگیرد مطرح شده است و  توسعه شبکه‌های موبایل در باند ۷۰۰ و ۸۰۰ هزینه آن نصف توسعه روی فرکانس‌ها است.

وی افزود: بحث ما بر این بود که شیوه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم کاهش هزینه‌های توسعه اپراتور‌ها را پیش ببریم

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.