سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مهمتر از عدد بودجه روی کاغذ، تحقق آن است/ حمایت از بیماران خاص نیازمند واقعی دیده شدن بودجه است

جهانپور گفت: بدون منابع، انجام ماموریت‌ها امکان پذیر نخواهد بود و تحقق بودجه مهمتر از رقم روی کاغذ آمدن است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره بودجه سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر ماموریت، انتظارات و مسئولیتی باید مطابق منابع و اختیارات باشد و اگر هر تعریفی از سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد، در مقابل باید منابع دیده شود.

وی تاکید کرد: باید دانست که بدون منابع، انجام ماموریت‌ها امکان پذیر نخواهد بود و چیزی که از رقم بودجه و روی کاغذ آمدن آن مهم‌تر بوده تحقق و تخصیص آن است؛ در واقع وقتی بودجه‌ای دیده می‌شود باید به طور کامل تخصیص و تحقق پیدا کند.

در صورت زیاد نشدن بودجه مجبور به کوچک کردن بسته‌های خدمت هستیم

جهانپور تصریح کرد: باید تورم را در بودجه لحاظ کنند چرا که اگر بودجه به اندازه تورم زیاد نشود در آن صورت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مجبور به کوچک کردن بسته‌های خدمت می‌شویم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه همیشه انتظارات از سازمان غذا و دارو بیش از بودجه بوده است.

بیماران خاص انتظار دارند که همه داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرد

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع حمایت از بیماران خاصگفت: بیماران خاص انتظار دارند که همه داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرد و ما نیز تمایل داریم این اتفاق بیفتد اما باید منابع لازم را داشته باشیم و بودجه واقعی دیده شود تا بتوانیم از بیماران بیشتر حمایت کنیم.

نرخ ارز دارو در سال ۹۸ افزایش پیدا نخواهد کرد

جهانپور با اشاره به یارانه دارویی بیماران خاص گفت: خوشبختانه بر اساس گفته‌ها، نرخ ارز دارو در سال ۹۸ افزایش پیدا نخواهد کرد و ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا می‌کند و اما بسیاری از بخش‌های دارویی ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌گیرند و بنابراین هزینه‌ها در صنعت داروسازی و زنجیره تامین دارو بالا خواهد رفت و این موارد نیاز به بودجه است.

وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا قیمت‌گذاری دارو منطقی‌ انجام شود و این افزایش قیمت دارو نیازمند منابعی است چرا که در نهایت بخش اعظم دارو و تجهیزات پزشکی را بیمارستان های دولتی و به عبارتی دولت خریداری می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.