سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار مشهد:

باید به تعهدات اقتصادی‌ در حوزه هنر پایبند باشیم

شهردار مشهد گفت: باید تمامی اقدامات را به گونه‌ای سازمان دهیم تا اقتصاد هنر تقویت شود و خود ما به تعهدات اقتصادی‌مان در حوزه هنر پایبند باشیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،محمدرضا کلایی شهردار مشهد در آیین افتتاحیه "دومین جشنواره هنر‌های شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۸" گفت: ؛ چند مسئله وجود دارد که باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری و سایر خدمات پشتیبان در رابطه با مدیریت شهری و هنرمندان به آن توجه شود.

وی افزود :راهبرد اول ایجاد و حفظ یک بازار آزاد و رقابتی در حوزه محصولات و فعالیت‌های هنری در شهر مشهد است؛ به طوری که هنرمندان بتوانند آثار خود را ارائه داده و مخاطب آن‌ها کسانی باشند که از دیگر شهر‌ها به مشهد می آیند؛ بنابراین باید کاری کنیم مشهد مرکز هنر‌های شهری شود.

شهردار مشهد با تأکید بر تقویت اقتصاد هنر بعنوان مسئله دوم، ادامه داد: به عقیده من اقتصاد قوی شهر مشهد و موقعیتی که این شهر در بحث‌های گردشگری دارد، می‌تواند به طور جدی به ما کمک کند تا در غیر از موسم و فصل‌های مشخص محصولات و رویداد‌های هنری را عرضه کنیم.

کلایی با بیان این که باید به عنوان مدیریت شهری یک امر را پذیرفته، درک و با آن زندگی کنیم، گفت: حضور هنر یک موضوع جدی است که در شهری چون مشهد، جز با تقویت آن شاید اصلا نتوانیم زندگی کنیم و واقعیت آن است که ما تا این نقطه فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه استقبال از خانه بهار یک عنصر کلیدی در افزایش حس تعلق شهروندان به مشهد است، افزود: اگر محصولاتی را ارائه کنیم که مشهد زیباتر شود، مشهدی‌ها و کسانی که در مشهد نفس می‌کشند، شهر را بیشتر دوست خواهند داشت و هنر را جدی‌تر می‌گیرند.

کلایی با اشاره به اینکه ما برای رضایت مردم کار می‌کنیم، گفت: باید در ارائه فراخوان، داوری، اکران و ساختن‌ها حواسمان به این باشد که به دنبال رضایت مردم هستیم و می‌خواهیم حال آن‌ها را بهتر کنیم و مسئله سلیقه شخصی ما نیست.

انتهای پیام//ف. ش
 

لزوم ایجاد بازار رقابتی هنر در مشهد

برچسب ها: هنر ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.