سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد رائول کاسترو از سیاست‌های ترامپ در ارتباط با کوبا

رئیس‌جمهور سابق کوبا از سیاست‌های مداخله‌جویانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تعامل با کشورش انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا در شصتمین سالگرد انقلاب کشورش از سیاست‌های دونالد ترامپ در تعامل با هاوانا انتقاد کرد.

وی در شهر سانتیاگو دی کوبا، محلی که فیدل کاسترو پیروزی انقلاب کوبا را اعلام کرده بود خطاب به دونالد ترامپ گفت: دولت آمریکای شمالی بار دیگر به مسیر مقابله با کوبا بازگشته است.

رائول کاسترو افزود: مقامات ارشد آمریکا به صورت روز افزون در تلاش هستند تا کوبا را به درد و رنج و مشکلاتی بکشانند که تمامی منطقه درگیر آن است. مشکلاتی که ناشی از سیاست‌های بی رحمانه نئولیبرالیستی است.

فدیل کاسترو به همراه برادرش توانستند در سال ۱۹۵۹ میلادی بر دیکتاتوری حاکم بر کوبا که از سوی آمریکا حمایت می‌شد پیروز شوند و همین مسئله باعث شد واشنگتن تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اجرا کند و با وجود اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا اندکی از این تحریم‌ها کاست، با روی کار آمدن ترامپ فشار‌ها بر کشور‌های کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه که از هم‌پیمانان هاوانا می‌باشند افزایش یافت.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که واشنگتن سیاست‌های سختگیرانه تری علیه این سه کشور در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.