سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال؛

استخراج ۱۷۷ هزار تُن ماده معدنی در مهاباد

مسوول امور معادن مهاباد گفت: ۱۷۷ هزار تُن انواع مواد معدنی از ابتدای امسال تاکنون از معادن فعال این شهرستان استخراج شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جوانمردی مسوول امور معادن مهاباد گفت: ۱۲ نوع ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود که مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده سنگ آهن به میزان ۳۴ هزار تن، سنگ شن و ماسه به مقدار ۶۵ هزار تن و سنگ سیلیس نیز به میزان ۴۹ هزار تن است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد کل باریت کشور به عنوان ماده موثر در صنعت نفت در مهاباد تولید می‌شود، اضافه کرد: ۲۴ هزار تن سنگ باریت نیز از ابتدای امسال تاکنون از معادن مهاباد استخراج شده است.

جوانمردی افزود: از سنگ باریت در خنک و روان کردن مته‌های حفاری، پوشش درونی چاه‌های نفت، انتقال مواد ناشی از حفاری به داخل زمین و کنترل فشار‌های غیرعادی درون چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود.

مسوول امور معادن مهاباد با اشاره به اینکه ۳۵ معدن در مهاباد فعال است، گفت: حدود ۲۰ معدن نیز به دلیل نبود بازار فروش، کاهش رونق ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی استخراج شده در حالت غیرفعال است.

جوانمردی یادآور شد: امسال یک پروانه بهره برداری برای معادن صادر شده است و ۱۳ پروانه معدن نیز به علت فعالیت نداشتن آن‌ها در شرف لغو شدن قرار دارد.

وی گفت: امسال همچنین ۹ پرونده اکتشاف نیز پس از تکمیل مراحل آن برای صدور پروانه بهره برداری به مرکز استان ارسال شده است.

جوانمردی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ واحد فناوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است، گفت: ۴۰ درصد کل مواد استخراجی در این شهرستان فرآوری و بقیه به علت کمبود ماشین آلات به تبریز و اصفهان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ج

امسال ۱۷۷ هزار تُن ماده معدنی در مهاباد استخراج شده است

برچسب ها: معدن ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.