سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح واکسیناسیون سگ‌های روستایی بر علیه بیماری هاری در پیرانشهر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهرگفت:طرح واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار روستایی بر علیه بیماری هاری در شهرستان پیرانشهر آغاز شد.

سید احمدی رئیس شبکه دامپزکی پیرانشهر در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: به منظوره مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر در یک برنامه زمانبندی شده، اقدام به واکسیناسیون سگ‌های موجود در واحد‌های روستایی کرده است.

وی بااشاره به اینکه بیماری هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک است که در صورت بروز امکان درمان آن تقریبا وجود ندارد افزود: عامل این بیماری ویروسی بوده و سگ سانان یکی از مستعد‌ترین و حساس‌ترین دام‌ها به آلودگی و انتقال آن به سایر حیوانات هستند. این ویروس در تمام حیوانات خونگرم از جمله انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند. ویروس از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و شروع به تکثیر می‌کند.

رئیس شبکه دامپزکی پیرانشهرگفت:اداره دامپزشکی به عنوان متولی مبارزه با بیماری‌های مشترک قابل انتقال از دام به انسان، هر ساله اقدام به واکسیناسیون رایگان سگ‌های صاحب دار روستایی می‌کند و پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار قلاده سگ تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

واکسیناسیون سگ های صاحب دار روستایی در شهرستان پیرانشهر

برچسب ها: دامپزشکی ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.