حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان صبح چهارشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان که با محوریت بررسی طرح جامع گردشگری و با حضور مدیران شهرداری، فعالان گردشگری و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان برگزار شد، گفت: تعریف پیوست گردشگری برای تمامی دستگاههای اجرایی ضرورتی اجتنابناپذیر است.
وی با تأکید بر ضرورت تعریف برند شهری و همچنین ایجاد و تعریف مسیرهای گردشگری در ضلع غربی کشور با محوریت شهر تاریخی شهر همدان، افزود: با توجه به اینکه همدان از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور به عنوان «پایلوت گردشگری» تعریف شده و از سوی دیگر میزبان رویدادهای «همدان ۲۰۱۸» بوده باید از تمامی دغذغهمندان این صنعت برای رونق گردشگری بهرهمند شده تا در مقام عملیاتی، وارد گود شوند.
قراباغی با تأکید بر اینکه ظرفیت مغفول گردشگری ورزشی زمستانی در پیست تاریک دره باید احیا شود، بیان کرد: تعریف پیوست گردشگری برای همه ادارات و سازمانهای دولتی و همچنین ضرورت ایجاد جاذبههای گردشگری جدید و تلاش برای ماندگاری بیشتر توریست اجتنابناپذیر است.
وی با اشاره به بهرهگیری از ظرفیت اتاق بازرگانی در بحث گردشگری، افزود: گردشگری شبانه با تأکید بر نقش نورپردازی در جذب و ماندگاری بیشتر گردشگر باید تقویت شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه جورقان میتواند گزینه ویترین گردشگری همدان باشد، بیان کرد: می توانیم در پایین دست سد اکباتان و از سریز آب این سد، برای بازیهای مهیج آبی استفاده کنیم و از سوی دیگر آبشینه را به عنوان لوکیشن بازیها و تفریحات ورزشی مهیج مدنظر داشته باشیم.
قراباغی در در خصوص جداره سازی املاک واقع در رینگ اول شهر همدان اظهار کرد: با توجه به جلسه مشترک، مقرر شد میراث فرهنگی طرح اولیه راه تهیه کند و از سوی دیگر شورای شهر در دفترچه عوارض شهرداری، حمایتهای لازم را مدنظر داشته باشد.
به گفته قراباغی، جانمایی و اجرای سازه خاص اطلاعرسانی در ورودیهای سهگانه شهری به منظور هدایت و آگاهی بخشی به گردشگران از دیگر اقدامات گردشگری در حوزه مدیریت شهری است.
وی با تأکید بر حضور پررنگ در نمایشگاههای ملی و بینالمللی بهویژه با محوریت شهر همدان افزود: با توجه به اینکه فرصت میزبانی رویدادهای همدان ۲۰۱۸ در سطح بین المللی را داشتیم، همچنان تأکید داریم که باید در راستای ثبت جهانی آثار واجد شرایط، تلاش کنیم.
قراباغی تبلیغات محیطی از مبداء با محوریت تعریف رینگ جدید گردشگری در غرب کشور برای هدایت گردشگران به استان را از مهمترین اقدامات اثرگذار برای معرفی شهر همدان برشمرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به بافتهای فرسوده در سطح شهر، ضمن قدردانی از پیگیریهای میراث فرهنگی و فعالان گردشگری در خصوص به ثمر نشستن ثبت ملی عمارت جنانی، گفت: توافقنامه میراث فرهنگی و شهرداری همدان در زمینه مرمت و بهرهبرداری از اماکن تاریخی و کاروانسراهای در حال تخریب (رایزنی و مکاتبه برای اختصاص ردیف اعتبارات ملی در این زمینه) تدوین خواهد شد.
انتهای پیام/ج