سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۲ میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی بیش از ۲ میلیون متربع زمین خواری به ارزش ۶۳۴ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه برخورد با زمین خواران موفق شدند طی ۹ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۸۱ متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و اراضی ملی را که به تصرف افراد زمین خوار در آمده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان ارزش این زمین‌ها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶۳۴ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص ۲۷ متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان از افزایش ۴۲ درصدی کشف زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افراد متخلف با علم و آگاهی کامل اقدام به تصرف این زمین‌ها و تغییر کاربری بر روی آن‌ها کرده بودند که با اشراف اطلاعاتی واقدام هوشمندانه ماموران پلیس کشف و به اراضی ملی و منابع طبیعی بازگردانده شدند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: مبارزه با پدیده زمین خواری در دستور کار پلیس آگاهی تمامی شهرستان‌های استان قرار گرفته و به صورت ویژه هرگونه تغییراتی که مظنون به زمین خواری باشد به مرجع قضائی منعکس و با هماهنگی مقام قضائی پیگیری لازم برای بازگرداندن آن‌ها به اراضی ملی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: پدیده زمین خواری ضمن اینکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بیت المال می‌شود در عرصه‌های طبیعی نیز خسارت‌های مادی و معنوی زیادی ایجاد می‌کند و بسیاری از عرصه‌های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین خواری ممکن است آسیب دیده و از بین برود به همین خاطر سعی کردیم با همکاری سازمان‌های مسئول از این پدیده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/م

افزایش ۴۲ درصدی کشف زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.