سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد دانشگاه قطر: عامل خارجی و غرور کاذب حاکمان، مشکلات اساسی اعراب در سال ۲۰۱۸ بود

دکتر محمد الشنقیطی، استاد دانشگاه حمد بن خلیفه قطر مشکل اعراب در سال ۲۰۱۸ را در عوامل خارجی و غرور کاذب حاکمانشان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استاد دانشگاه حمد بن خلیفه قطر مشکل اعراب در سال ۲۰۱۸ را در عوامل خارجی و غرور کاذب حاکمانشان دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دکتر محمد الشنقیطی در این باره گفت: مشکلات اعراب در سال ۲۰۱۸ را نباید از جانب مردم دانست، ما شاهد مردمی بوده ایم که از نظر علم و توسعه در سطحی پایین‌تر از اعراب قرار داشتند، اما توانستند از مرحله استبداد به مرحله دموکراسی منتقل شوند، این چنین مردمی را در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا شاهد بوده ایم. در نتیجه با نسبت دادن مشکلات اعراب به مردم مخالفم بلکه معتقدم ریشه مشکلات کشور‌های عربی در دو عامل اساسی است.

وی افزود: یکی از این دو، منیت سیاستمداران حاکم (غرور کاذب حاکمان) و عامل دوم، عامل خارجی قوی در منطقه است. عامل خارجی موجود طبق گفته مورخان آکسفورد درباره مشکل قرن بیستم خاورمیانه است. آنان معتقد بودند اجازه داده نمی‌شود این منطقه به روال عادی توسعه یابد. هنوز هم این نظریه مصداق دارد و معتقدم این روال در سال ۲۰۱۸ هم ادامه داشت. در این سال هم شاهد بودیم که نه اقدامات اصلاحی و نه انقلاب ملتها، راه به جایی نبردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه عرب ، قطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.