سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاج صفی: عملکرد کی روش مشخص است/ باوجود بی‌مهری‌هایی که شد توان قهرمانی داریم

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از جام جهانی ۲۰۱۸ بی‌مهری‌هایی به تیم شد اما ۱۰۰ درصد توان قهرمانی در این رقابت‌ها را داریم.

احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا توضیحاتی ارائه داد و گفت: روز گذشته (سه شنبه) آخرین تمرینمان را پیش از حضور در امارات انجام دادیم. البته در این تمرین ۲ گروه شدیم. بازیکنان اصلی در بازی با قطر ریکاوری و دیگر بازیکنان تمرین کردند. حدود ۱۶ روز در دوحه با امکانات و شرایط خوب و پرفشار تمرین کرد و این موضوع سبب شد به هماهنگی زیادی برسیم. در این مدت ۲ بازی دوستانه خوب برگزار کردیم و محک جدی خوردیم. به خصوص تقابل با فلسطین که مانند یمن بازی می‌کند و توانست شرایط خوبی را برای ما ایجاد کند. در بازی با قطر هم خیلی خوب مسابقه را شروع و به پایان رساندیم. برای کسب ۳ امتیاز بازی با قطر جنگیدیم چراکه برای افزایش روحیه تیمی به این پیروزی نیاز مبرمی داشتیم. خداراشکر شرایط تیم ملی خوب است اکنون آماده تقابل با یمن در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا هستیم.

  • از ۲ دوره قبلی حضورت در جام ملت‌ها خاطرات تلخی دارید. هرچند کاپیتان تیم ملی مسعود شجاعی است، اما با توجه به اینکه او و اشکان دژاگه شانس کمتری برای ثابت بازی کردن در جام ملت‌های آسیا دارند تا چه اندازه امیدواری به عنوان کاپیتان در داخل زمین تیم ملی را در این رقابت‌ها به قهرمانی برسانی؟

در تاریخ جام ملت‌های آسیا ۲ خاطره تلخ داشتم. در سال ۲۰۱۱ در مقابل کره و سال ۲۰۱۵ هم در بازی با عراق حذف شدیم و اگر شانس داشتیم، می‌توانستیم شرایط بهتری داشته باشیم، اما این اتفاق رخ نداد و اشتباهاتی داشتیم. امسال تیم خوب و جوانی داریم و کاپیتان اول مان مسعود شجاعی است، اما هر کدام از بازیکنان که در زمین بازوبند را ببندد، وظیفه سنگینی دارد و مهم نیست چه کسی کاپیتان باشد، بلکه هر بازیکنی زمین برود برای برای موفقیت تیم تلاش می‌کند. امیدوارم بتوانیم بازی‌ها را با برد آغاز و به اتمام برسانیم و دل مردم را شاد کنیم، زیرا تنها هدفمان همین است.

  • آیا رویای قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا پس از ۴۳ سال در امارات محقق می‌شود؟

۱۰۰ درصد توان قهرمانی داریم. هر چند پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کم لطفی‌ها و بی مهری‌هایی به تیم شد. کمبود‌هایی داشتیم، اما مسئولان هم به فکر تیم ملی نبودند و کوتاهی کردند. با این وجود هدفمان قهرمانی آسیا است و بازیکنان در اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی تنها به قهرمانی فکر می‌کنند و اگر بدشانسی نیاوریم، می‌توانیم قهرمان شویم.

  • تلخ‌ترین خاطره ات از حضور در جام ملت‌های آسیا چیست؟

تلخ‌ترین خاطره ام مربوط به دیدار ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا است که در ضربات پنالتی شکست خوردیم و من پنالتی خراب کردم. روز قبل از بازی ضربات پنالتی تمرین کردیم و شرایط خوبی داشتم که هر ۳ پنالتی ام را هم خیلی خوب زدم و نفر اول در مسابقه بودم که پنالتی می‌زنم، اما در این ضربات درصد گل شدن یا نشدن ۵۰-۵۰ است. گاهی مواقع بهترین پنالتی‌ها با واکنش خوب دروازه بان‌ها مهار می‌شود و برخی مواقع هم بدترین ضربات گل می‌شود. متاسفانه من در آن ضربه شانس نداشتم و توپم گل نشد. امیدوارم در این دوره جام ملت‌ها که با عراق همگروه هستیم، بتوانیم به برد برسیم و انتقام دوره قبل را بگیریم.

  • البته تلخی آن پنالتی در بازی با مراکش با پاس گلی که دادی به نوعی از بین رفت. خودت در آن لحظه فکر می‌کردی ارسالت با ضربه سر بازیکن حریف به گل پیروزی بخش ایران تبدیل شود؟

در آن صحنه فکر نمی‌کردم توپ به گل برود، اما تمام تمرکزم روی آن بود که بتوانم خوب ارسال کنم تا با حضور بازیکنان خوبی که در محوطه جریمه حریف داشتیم، از آن توپ استفاده کنیم. سر زن‌های خوبی در تیم داریم و مانند بازی ۲ روز پیش (دوشنبه) که ارسال کردم و طارمی گل نخست را وارد دروازه حریف کرد. اگر توپ خوبی سانتر شود، مطمئن باشید مدافعان و مهاجمان تیم به نحو احسن از آن استفاده می‌کنند و نمی‌گذارند به راحتی توپ از دست برود. در بازی با مراکش هدفم این بود که ارسال خوبی داشته باشم که خداراشکر این اتفاق رخ داد و توپ به گل رفت و خاطره رویایی را برای ما رقم زد.

  • در سال‌های اخیر کم حاشیه‌ترین کاپیتان تیم ملی بوده‌ای و بیشتر از اینکه مسائل غیرفوتبالی ات به چشم بیاید ویژگی‌های فنی ات چشمگیر بوده است. دلیل این موضوع چیست؟

اطرافیانم می‌دانند من زیاد اهل مصاحبه کردن  و حرف زدن نیستم و به قولی مرد عمل هستم (با خنده) با اینکه مصاحبه کردن را زیاد دوست ندارم، اما هر چند وقت یک بار این کار را انجام می‌دهم. این هم روشی است که پیش گرفته ام و امیدوارم خوب باشد.

  • درباره تیم باشگاهی ات هم صحبت کن. تراکتورسازی امسال بازیکنان بزرگی جذب کرده است و رویا‌های زیادی دارد. فکر می‌کنی این تیم بتواند در پایان فصل انتظار هواداران را برآورده کند.

خوشبختانه محمدرضا زنوزی هزینه‌هایی را انجام می‌دهد که حق مردم آذربایجان است و آن‌ها حق دارند تیم خوبی داشته باشند. زنوزی برای تیم تراکتورسازی و شهر تبریز زحمات زیادی می‌کشد و امیدوارم انتهای فصل ابتدا جواب زحمات هواداران خوبمان را بدهیم و سپس از زحمات زنوزی تشکر کنیم. امیدوارم بتوانیم دل هواداران تراکتورسازی و مردم آذربایجان را شاد کنیم و شنیده ام که قرار است تیم در نیم فصل تقویت شود و امیدوارم تیم خوب شود تا در رده‌ای قرار بگیریم که آذربایجانی‌ها خوشحال شوند.

  • در روز‌های اخیر شایعاتی نسبت به نقل و انتقالات تراکتورسازی صورت گرفته است و برخی‌ها می‌گویند مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و اشکان دژاگه صحبت‌هایی را با مهدی طارمی انجام داده اند تا به این تیم بیاید. نظرت درباره این مسائل چیست؟

این صحبت‌ها اصلا درست نیست. زیرا هر بازیکن حرفه‌ای است و مدیربرنامه‌های خودش را دارد و هر کسی می‌تواند برای خودش تصمیم گیری کند و همچین چیزی در تیم ملی وجود ندارد. شاید در باشگاه‌ها اتفاقاتی این چنینی رخ دهد، اما در تیم ملی این حاشیه‌ها وجود ندارد. شک نکنید در تیم کی روش چنین مسائلی به وجود نمی‌آید.

  • پیش از کارلوس کی روش در تیم ملی زیرنظر مربیانی، چون علی دایی و افشین قطبی کار کرده ای. به نظرت تا چه اندازه سبک کاری این مربی با مربیان قبلی تیم ملی تفاوت دارد؟

عملکرد کارلوس کی روش در ۸ سال اخیر مشخص است، زیرا همیشه در رده نخست آسیا قرار داشتیم و در عملکرد تیمی و ساختار دفاعی و هجومی رشد خوبی داشتیم. این عامل سبب شده که تیم ملی نتیجه بگیرد. کی روش و کادرفنی تیم ملی شبانه روز درحال کار هستند تا بتوانند دل مردم را شاد کنند و خداراشکر نتایج خوبی کسب کردیم. البته در طی زمانی چند روزه استرالیا به صدر آسیا رفت که خیلی زود توانستیم جایگاه مان را پس بگیریم.

  • به نظرت دلیل همدل و همراه نبودن برخی بزرگان فوتبال ایران در یکی ۲ سال اخیر با تیم ملی چه بوده است؟

همیشه چه زمان قبل از حضور کی روش و چه الان، کسانی بودند که درباره تیم ملی صحبت‌هایی را انجام دهند و موافق یا مخالف باشند، اما اکنون موقع ضربه زدن به تیم ملی نیست و خواهش می‌کنم همه یکدل باشند تا تیم ملی نتیجه بگیرد. همدلی آن‌ها با تیم سبب می‌شود انگیزه مان ۲ برابر شود. این موضوع که هواداران، کارشناسان و... پشت ما هستند به ما انگیزه می‌دهد و می‌تواند کمک زیادی کند.

  • نظرت درباره تیم‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا، قطر و امارات که به عنوان مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کنند چیست؟

از لحاظ بازی‌های تدارکاتی، ژاپن، کره، عربستان و امارات از ما جلوتر هستند و بازی‌های تدارکاتی بهتری برگزار کردند، اما هم به دلیل برخی مشکلاتی که داشتیم، نتوانستیم بازی‌های بزرگ انجام دهیم و این به ضرر ما است. اگر می‌توانستیم با تیم‌های بزرگ بازی دوستانه برگزار کنیم، به طور قطع عملکردمان بهتر می‌شد، اما بازهم خداراشکر شرایط خوبی داریم. بازی کردن با این حریفان بسیار سخت است، اما ما ایران هستیم و تمام تلاش مان را می‌کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم. این قدرت را داریم تا آن‌ها را بازهم شکست دهیم. کره جنوبی را همیشه می‌بریم و با شرایطی که داریم می‌توانیم نتایج مطلوبی کسب کنیم.

  • تفاوت بازی در جام جهانی با جام ملت‌های آسیا چیست چراکه با توجه به نمایش درخشان تیم ما در جام جهانی همه از این تیم در جام ملت‌ها انتظار قهرمانی دارند؟

با عملکردی که در جام جهانی ۲۰۱۸ داشتیم، انتظارات از تیم ملی بالارفته، اما برای قهرمانی در جام ملت‌ها مسئولان هم باید به ما اهمیت می‌دادند. از وزارت ورزش و جوانان انتظار نداشتیم در قبال تیم ملی کوتاهی کند. بازیکنان و اعضای تیم می‌دانند که انتظارات بالا رفته و مردم قهرمانی می‌خواهند و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم. تنها دلخوشی مان دعای خیر مردم است و تلاش می‌کنیم آن‌ها خوشحال شوند.

  • با توجه به اینکه فوتبالیست معتقدی هستی آیا برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها نذری کرده ای؟

تمامی بچه‌های تیم اعتقادی هستند و فکر می‌کنم همه نذر کرده باشند. فکر می‌کنم زمانیکه جام را روی دستان مان بگیریم، همه خوشحال می‌شوند و امیدوارم شانس هم داشته باشیم تا وقتی به عشق مردم به زمین می‌رویم آن‌ها را خوشحال کنیم

  • از بازیکنان متخصص تیم ملی در ضربه ایستگاهی زدن هستی. به نظرت می‌توانی ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های ایران در جام ملت‌ها را با اینگونه ضربات به انفجار برسانی؟

امیدوارم  این اتفاق رخ دهد. مقابل قطر ۲ ضربه کاشته بدست آوردم که خیلی بد به آن ضربه زدم. در تمرینات تیم ملی در حال تمرین روی ضربات آزاد هستم تا از آن‌ها در جام ملت‌ها استفاده کنم و گل بزنم.

  • در سن کمی فوتبال ملی را در رده بزرگسالان شروع کردی و اکنون رکورد ۱۰۰ بازی ملی را پشت سر گذاشته ای. به نظرت با ادامه این روند می‌توانی از جواد نکونام عبور کنی و به رکورددار بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران تبدیل شوی؟

تاکنون ۱۰۱ بازی ملی انجام دادم، اما به فکر رکورد زدن و نیستم. تا جایی که سرحال باشم، درخدمت تیم ملی هستم و بدون هیچ اغراقی می‌گویم دنبال رکورد زنی نیستم.

  • خیلی‌ها می‌گویند احسان حاج صفی به رکورد ۲۰۰ بازی ملی می‌رسد.

انجام ۱۵۱ بازی ملی که رکورد جواد نکونام است خیلی سخت است و فکر می‌کنم در این اوضاع که سالی ۱۰ بازی ملی انجام می‌شود، شکستن چنین رکوردی سخت است. با این وجود تا جاییکه قسمتمان باشد و توان خدمت به تیم ملی را داشته باشم کمک می‌کنم تا تیم نتیجه بگیرد و دیگر موارد با سرمربی است.

  • انتقالت به تراکتورسازی خیلی پر حرف و حدیث بود و هواداران سپاهان تصور نمی‌کردند به عنوان فردی که به نوعی فرزند مکتب این باشگاه هستی به جای حضور در سپاهان راهی تبریز شوی. به همین دلیل واکنش منفی‌ای نسبت به این ماجرا داشتند.

اجازه بدهید در پایان فصل نسبت به این موضوع به صورت مفصل صحبت کنم.


بیشتر بخوانید:

مصدومیت علیرضا جهانبخش برطرف شد

ملی پوشان فوتبال ایران، کی‌روش و دستیارانش را سورپرایز کردند

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مشخص شد


انتهای پیام/

اظهارات  احسان حاج صفی درباره شرایط تیم ملی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
دياكوو
۰۸:۲۰ ۱۲ دی ۱۳۹۷
كي روش بي چاره شبانه روز داره كارميكنه.آخه مرد حسابي ماهي 2ميلياردپول ميگيره گرانترين مربي جام ملتها ست مي خواي همون سالي يك ماهم كه ايرانه كار نكنه؟
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۷
آخخخخخخخی.چقدر به شماها و کی روش بی مهری میشه.به زور و بدون پول دارین بازی می کنین. الان هم که توی اردوی تیم ملی داخل چادر زندگی میکنین. ااااااخ ااااااخ
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۷
چه بی مهری در حق جنابتان و امثال شما شده است
منت گذاشتنو از کیروش یاد گرفتید
بازی میکنید در قبالش میلیاردها پول بیت المال رو می گیرید
کاش از محمد صلاح کمی مردونگی یاد بگیرید