سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بازگشت به نظام اقتصادی با محوریت طلا

مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با تاکید بر ضرورت بازگشت به نظام اقتصادی با محوریت طلا گفت : برای ایجاد نظام اقتصاد دینی و اسلامی باید به پول‌طلا توجه کنیم و از خلق پول بانکی که امروز از مهم‌ترین معضلات اقتصادی کشور است، بپرهیزیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سید محمد حسین متولی امامی مدیر مؤسسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی، در نشست خبری «پولطلا جایگزین ریال» با اشاره به نقش پول طلا در کاهش تورم ناشی از خلق پول بانکی ، گفت : در واقع خلق نقدینگی از یک سو قدرت پولی را در اختیار سرمایه‌داران قرار می دهد و موجب ایجاد شکاف طبقاتی می شود و از سوی دیگر ربای نظام مند را در اقتصاد کشور وارد می‌سازد و این دو موضوع شکاف طبقاتی و تورمی ، نارضایتی مردم و تصور ناکارآمدی جمهوری اسلامی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه ما در ایجاد نظام سیاسی در مسیر انقلاب موفق عمل کرده اما به طور مثال در نظام اقتصادی موفقیت چندانی کسب نکرده‌ایم، بیان داشت: در طول این سال‌ها به دلیل اینکه با قواعد بازی دیگر کشورها اقتصادمان را پیش برده‌ایم چندان موفقیتی کسب نکرده‌ایم، باید نظام اقتصادی ما نیزهمانند نظام سیاسی تغییر کند.

مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با بیان اینکه در همین راستا باید پول ثابت ملی داشته باشیم که امکان خلق نداشته باشد، ابراز داشت: فقه اسلامی بر مبنای پول‌طلا امکان تحقق عقود شرعی را فراهم می‌کند و این درحالی است که در نظام کنونی کشور با توجه به نوسانات ارزی، ارزش پول نیز تغییر کرده و امکان  عقود شرعی فراهم نیست.

حجت الاسلام امامی با اشاره به ایجاد تحقیقاتی در ارتباط با پول‌طلا در موسسه تحقیقاتی راهبردی تمدن اسلامی ابراز داشت: این طرح راهکار عملیاتی شدن نیز دارد و در طول سال ها تحقیق ابهامات موجود در این خصوص نیز رفع شده است.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه این طرح حتی مورد استقبال بسیاری از کارشناسان اقتصادی مختلف نیز قرار گرفته است، گفت: اقتصادانان اسلامی در منطقه اعتقاد دارند در شرایط فعلی نخستین کشوری که می تواند پول طلا را عملیاتی و دیگر کشورهای اسلامی را نیز متاثر از این تغییر کند ، ایران است.

وی اضافه کرد: با توجه به ارزش طلا در همه کشورهای جهان حتی امکان انقال شتابی آن نیز وجود دارد و این نکته علاوه بر دیگر ویژگی‌ها آن را جایگزین خوبی برای پول فعلی کشور قرار می دهد و پول‌طلا می‌تواند پول کشور ما را نیز جهانی کند و بازار جهان اسلام را نیز در دست داشته باشد و این درحالی است که اکنون پول ما تحت تاثیر دلار قرار دارد.

انتهای پیام/م

«پولطلا جایگزین ریال»

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.