سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین زمستان کم بارشی خواهد داشت

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: براساس پیش بینی‌های فصلی، زمستان امسال به ویژه در اسفند ماه، استان با کاهش بارندگی روبرو خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی گفت: بارش زمستان امسال قزوین در نیمه جنوبی استان نرمال، اما در نیمه شمالی تا میزان ۱۰ میلی متر کاهش خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مجموع بارش‌های پاییزی استان اشاره کرد و گفت: میانگین بارش ۱۳۱ میلی متری در سه ماه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش با ۴۵ درصد افزایش روبرو بوده و بیشترین میزان بارش‌ها نیز مربوط به شهر آوج با ۱۷۷ میلی متر و کمترین آن مربوط به شهرستان بویین زهرا با ۱۱۴ میلی متر به ثبت رسیده است.

به گفته وی، میزان بارش در استان قزوین طی یک دوره ۱۵ ماهه منتهی به پاییز سال ۹۷ با افزایش ۲ و ۲ دهم درصدی و برای یک دوره ۲۷ ماهه منتهی به پاییز امسال با کاهش ۴ و ۴ دهم درصدی نسبت به دوره مشابه بلند مدت است.

شیخ الملوکی تفاوت میزان بارش امسال قزوین را نسبت به سال گذشته ۲۸۸ درصد اعلام و یادآور شد: وضعیت بارش‌های جنوب استان نسبت به شمال آن بهتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان میزان بارندگی‌های سال آبی استان (از مهر ماه سال جاری) را ۱۴۱.۵ میلی متر اعلام و افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶.۴ درصدی روبرو بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه هواشناسی با ماموریت‌های پیش بینی سینوپتیک (هواشناسی)، کشاورزی، جاده‌ای و فرودگاهی به همراه ۲ ایستگاه اقلیم شناسی و ۳۰ ایستگاه بالن سنجی در سطح استان فعال هستند.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های فعال هواشناسی استان در مناطق آبیک، مرکز تحقیقات کشاورزی اسماعیل آباد، آوج، بویین زهرا، تاکستان، رازمیان، سیردان، کوهین، معلم کلایه، نیروگاه شهید رجایی، جاده‌ای قره باغ، گردنه هجیب و قزوین مستقر هستند.

انتهای پیام/

 جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.