به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در نشستی با سرپرست نمایشگاه بینالمللی تهران، با اشاره به ضرورت توسعه تجارت خارجی کشورها با تکیه بر افزایش ظرفیتهای تولید صادراتی، توان بازاریابی، حفظ بازارهای هدف و خلاقیت نیروی انسانی اظهار کرد: بی شک، حضور در زنجیره تامین جهانی یکی از دغدغههای دولت و بخش خصوصی است چرا که ارتقای سطح بنگاههای اقتصادی و توانمندسازی آنان به منظور حضور در بازارهای بین المللی از مشخصات اقتصاد پیشرو و رو به رشد است.
وی با تأکید بر اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اهمیت صنعت نمایشگاهی در معرفی ظرفیتهای کشور به مخاطبان خارجی و شناسایی رقبا انکار ناپذیر است و همگرایی سیاستهای موجود و اجرای همسوی این سیاستها میتواند تسهیل کننده گامهای بزرگ به سوی توسعه صادرات تلقی شود.
بیشتر بخوانید: ضعف در تنوع کالاهای صادراتی/ اروپا انتظارات ایران را برآورده نکرده است
گفتنی است؛ سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران طی ملاقاتهای مکرر با مسئولان بخش خصوصی و دولتی تلاش دارد در تعامل با بخشهای مختلف و ایجاد همدلی، توسعه صادرات در دوران تحریم را رقم بزند.
انتهای پیام/
ضرورت توسعه تجارت خارجی کشورها با تکیه بر افزایش ظرفیتهای تولید صادراتی