سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزآوری ۱.۷ میلیارد دلاری صادرات خراسان رضوی

صادرات استان خراسان رضوی امسال با بیش از ۴۰ درصد افزایش به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه گذشته امسال، دو میلیون و ۱۸۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

امید جهانخواه عمده کالا‌های صادراتی امسال را "زعفران، کفپوش‌های منگوله باف، روغن‌های سبک و فرآورده‌های نفتی به جز بنزین" اعلام کرد و افزود: بیشتر این کالا‌ها به کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی گفت:پارسال در همین مدت یک میلیون و ۵۶۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره واردات کالا به کشور از گمرکات این استان افزود: امسال ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان رضوی وارد کشور شد که در مقایسه با پارسال از نظر وزنی ۱۹ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد کاهش داشته است.

جهانخواه میزان واردات پارسال کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان را ۲۳۶ هزار تن به ارزش ۲۷۴ میلیون دلاراعلام کرد.

وی گفت: پنبه، برنج، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز عمده کالا‌های وارداتی به کشور در ۹ ماه امسال بود که بیشتر از ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و آلمان وارد شده است.

در خراسان رضوی پنج گمرک لطف آباد در درگز، سرخس، باجگیران در قوچان، دوغارون در تایباد و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان فعال است.

منبع خبرگزاری صداسیما

انتهای پیام/م

صادرات ۱.۷ میلیاردی دلاری خراسان رضوی

برچسب ها: گمرک ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.