سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای درمان ایثارگران در سال ۹۷

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای درمان ایثارگران در سال ۹۷ خبر داد.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  رفع مشکلات درمانی ایثارگران را یکی از مهمترین اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان که تقریباً حدود ۵۰۰ هزار خانوار را شامل می‌شود تحت پوشش قرارداد بیمه دی قرار دارند و از خدمات درمانی مورد نیاز استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع مشکلات درمان ایثارگران بیان کرد: براساس وظایف وتکالیف قانونی برای بیمه مکمل و درمان خاص ایثارگران در سال ۹۷ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

عباسپور در خصوص علت انعقاد قرارداد با بیمه دی و قطع قرارداد همکاری با بیمه ایران اعلام کرد: خدمات بیمه تکمیلی بر اساس سفارش انواع خدماتی است که توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد براساس نیاز‌های درمانی ایثارگران به شرکت بیمه اعلام می‌شود و بنیاد براساس قوانین هرساله مناقصه بیمه تکمیلی ایثارگران را در مرداد و شهریور ماه برگزار می‌کند که در دو سال گذشته شرکت بیمه ایران در مناقصه مربوطه شرکت نکرده است، به همین دلیل تنها شرکت‌هایی که بر اساس ضوابط مناقصات در مناقصه شرکت نموده و کمترین قیمت را ارائه نمایند برنده مناقصه شده و با آن‌ها قرارداد منعقد می‌شود و در دو سال گذشته بیمه دی حائز این شرایط بوده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات ارائه شده برای خانواده‌های ایثارگران را تشریح کرد و گفت: تمامی خدمات درمانی مورد نیاز ایثارگران در ۱۱ هزارو ۱۹۰ مرجع درمانی فعال طرف قرارداد با بیمه دی در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: کلیه خدمات درمانی اعم از جراحی عمومی، دارو و ملزومات دارویی، انواع ویزیت، آزمایشات تشخیصی پزشکی، فیزیوتراپی، جراحی قلب باز، انژیوپلاست، تعبیه پیس میکر، انژیو گرافی قلب، جراحی مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، تجهیزات پزشکی مصرفی در جراحی، ویزیت در منزل، پروتز خارج از بدن، انواع ام آر آی، انواع رادیو گرافی (رادیولوژی)، جراحی‌های ناهنجاری‌های مادر زادی فک و دهان، درمان نازایی و ناباروری و... بدون سقف و فرانشیز در تعهد بیمه مکمل آمده است و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی همچنین در خصوص افزایش بسته‌های جدید خدماتی در سال آینده اظهار کرد: بدیهی است درصورت ورود خدمات نوین درمانی پس از بررسی و تایید وزارت بهداشت و درمان و متخصصین معتمد بنیاد خدمات مورد نظر می‌تواند به خدمات موجود اضافه شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: طبق رضایت سنجی به‌عمل آمده از خدمات بیمه دی که در سه ماه پیش توسط مرکز تحقیقات علوم پزشکی جهاد دانشگاهی و دفتر مطالعات و پژوهش‌های جانبازان انجام شد، میزان رضایت ایثارگران از خدمات ارائه شده حدود ۸۰ درصد بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، بنیاد شهید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.