سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های استان زنجان

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی استان زنجان از نصب ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های استان زنجان با اعتبار ۴۰۵ میلیون تومان با هدف حراست از عرصه‌های ملی و طبیعی و حفظ پوشش جنگلی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مهدی آرمیون، رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه بدیهی است یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور حفاظت و حمایت از منابع طبیعی می‌باشد،گفت: در همین راستا اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در قالب طرحی تحت عنوان "حفاظت مشارکتی"در صدد حفاظت از منابع طبیعی برآمده است.

وی ابراز کرد: در سال جاری؛ در راستای اجرای پروژه حفاظت مشارکتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به منظور جلوگیری از قطع بی رویه درختان جنگلی، اقدام به جایگزینی آبگرمکن‌های خورشیدی به جای آبگرمکن‌های هیزمی نموده است.

آرمیون با اشاره به انتقال، نصب؛ راه اندازی و تحویل آبگرمکن‌های خورشیدی در روستا‌های هدف اضافه کرد: برای تحقق این امر روستا‌ها و خانوار‌های واجد شرایط شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: با اجرای این پروژه مردم روستا از قطع، جمع آوری و انبار و روشن کردن هیزم که دارای مشقت و سختی زیادی می‌باشد آسوده گشته و با استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی زندگی راحتی را تجربه خواهند کرد.

آرمیون خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز به هدف خود که حفاظت و حمایت از منابع طبیعی می‌باشد رسیده و همچنین همکاری و مشارکتی فی ما بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اهالی روستا به وجود آمده که در کلیه موارد حفاظت از منابع طبیعی با اداره همکاری می‌نمایند.

این مسئول تعداد کل آبگرمکن‌های واگذار شده در سال جاری را ۹۰ دستگاه با هزینه ۴۰۵ میلیون تومان (از محل منابع سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور) اعلام کرد و گفت: در روستا‌های کلکش و قلعه زنجان به ترتیب ۲۰ و ۳۴ دستگاه، روستا‌های پرچینه، بندگاه و چرزه طارم به ترتیب ۱۵، ۵ و ۵ دستگاه در روستای ونونان سلطانیه نیز ۱۱ دستگاه واگذار گردید که هزینه هر دستگاه آبگرمکن خورشیدی ۴ میلیون تومان و هزینه‌های حمل و نقل و نصب ۵۰۰هزار  تومان بوده است

انتهای پیام/ن
 


نصب ابگرمکن های خورشیدی در روستاهای زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.