سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصرف اراضی، مهمترین مانع پیوستن "هشیلان" به کنوانسیون جهانی رامسر

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین مانع پیوستن تالاب "هشیلان " به کنوانسیون رامسر را تصرف اراضی تالاب دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای خلع ید متصرفین در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،جمال رحمانی با اشاره به پیگیری چند ساله برای اضافه شدن تالاب هشیلان به کنوانسیون جهانی تالاب‌های رامسر، اظهار کرد: پیگیری در این زمینه را از سال‌های ۹۰ و ۹۱ آغاز کردیم، اما موانعی پیش رو داریم که رفع آن‌ها زمان‌بر است.

وی یکی از مهمترین این موانع را تصرف اراضی و برخی از جزیره‎های تالاب توسط مردم منطقه دانست و عنوان کرد: پیگیری برای رفع تصرف این اراضی در حال انجام است، اما قطعا خلع ید مردمی که سال‌ها در این اراضی فعالیت داشته اند، کاری دشوار و زمان‌بر است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: برخی از مردم حتی حاضر به فروش اراضی خود نیستند.

رحمانی با بیان اینکه سایر موارد مورد نیاز برای پیوستن تالاب به کنوانسیون رامسر تقریبا فراهم شده، افزود: یکی دیگر از مواردی که باید انجام می‌شد میله‌گذاری عرصه تالاب بود که این کار برای تمام حریم اکولوژیکی تالاب انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در پیوستن تالاب هشیلان به کنوانسیون رامسر وجود داشته باشد، غنای اکولوژیک و جمعیت گونه‌های حیات وحش تالاب است که هشیلان در این زمینه مشکلی ندارد و از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخودار است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان هم خبر داد که بیش از ۸۰ درصد یپشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن گامی دیگر برای نزدیک شدن به کنوانسیون جهانی رامسر است.

به گفته این مسئول، هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد ایران است که از ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است و بیش از ۴۵۰ هکتار وسعت دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ت

ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان،گامی  برای نزدیک شدن به کنوانسیون جهانی رامسر 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.