سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

مخالفت سالاری با تعیین تعرفه برای جابجایی درختان

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لایحه شهرداری تهران برای تعیین تعرفه جهت جابجایی درختان گفت: اگر قرار است لایحه تأیید شود، باید قراردادها بین مردم و شهرداری باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه ۱۱ دی ماه) برگزار شد، با اشاره به لایحه ارائه شده از سوی شهرداری تهران برای تعیین تعرفه جابجایی درختان در شهر تهران اظهار کرد: در دوره چهارم شورا مصوبه‌ای در خصوص سربرداری درختان شهر داشته‌ایم که بر اساس یکی از تبصره‌های آن شهرداری وظیفه دارد تعرفه پایه جابجایی درختان را اعلام کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد با حقوقدانان، به دو دلیل این لایحه را رد کردیم و نتیجه گرفتیم که تکلیفی هم که شورا بر دوش شهرداری گذاشته دارای اشکال است.

سالاری با بیان اینکه در تبصره 2 ماده 8 اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز، شهرداری موظف است در صورت درخواست جابجایی درختان با رعایت ضوابط و اصول علمی اقدام کند، گفت: اگر شهرداری خواست نسبت به جابجایی اقدام کند، باید مانند سایر خدماتی که ارائه می‌دهد قیمت‌ها را اعلام و شورا هم آن را مصوب کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لایحه سازمان بوستان‌ها تصریح کرد: طبق این لایحه قرار نیست که شهرداری خود این کار را انجام دهد، بلکه ناظر بر این است که قرارداد بین شرکت‌های خصوصی و مردم نوشته شود و این خلاف قانون فرادست است.

وی با بیان اینکه اگر اینگونه باشد صدها خدمت توسط بخشی از مردم یا بخشی از شرکت‌ها به مردم داده می‌شود، تصریح کرد: مگر ما در مدیریت شهری برای خرید و فروش نهال تعرفه مشخص می‌کنیم؟ بنابراین اگر هم قرار است تعرفه‌ای مشخص کنیم، باید مردم با شهرداری قرارداد بنویسند و شهرداری آن زمان وظیفه خود را به بخش خصوصی بسپارد و طرف حساب خود شهرداری باشد.

سالاری گفت: در این لایحه مشارکت مردم حذف شده و در نهایت ما به این دلیل مخالف این لایحه هستیم و اگر قرار است تأیید شود، قراردادها باید بین مردم و شهرداری باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.