سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

ظرفیت بردسکن در حوزه معادن بی نظیر است / بردسکن در شبکه فلزی رو به توسعه است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن سرآمد است و در بحث مس و طلا و آهن گام‌های موثری برداشته شده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید صنایع و معادن در بردسکن با بیان اینکه مطالعات اکتشافی معادن در بردسکن انجام شده است گفت: ظرفیتی که بردسکن در حوزه معادن دارد در استان بی نظیر است و اگرچه مشکلاتی فراوانی در معادن منطقه است، ولی با تدابیر اتخاذ شده این مشکلات در آینده نه چندان دور مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بردسکن یکی از قطب‌های تولید مس و طلا در خراسان رضوی است تصریح کرد: بردسکن در بحث شبکه فلزی رو به توسعه است و در حال حاضر، بیش از هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند که این موضوع توانمندی شهرستان را در حوزه معادن نشان می‌دهد.

علیرضایی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در معادن بردسکن ادامه داد: رسیدگی به مشکلات حوزه معادن از جمله بحث برق، آب و گاز از برنامه‌های مصوب کارگروه رفع موانع در خراسان است که با تامین اعتبار اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تامین زیربنا‌های مورد نیاز توسعه معادن بردسکن، هر اعتباری که از محل بودجه حوزه زیر بنایی امور معدنی به استان تخصیص پیدا کند، بخش بزرگی از این اعتبارات را به این شهرستان تخصیص خواهیم داد.


تزریق سرمایه‌ی ۳۰۰ میلیونی بخش خصوصی در معادن بردسکن


ابراهیم قاسم پور سرپرست فرمانداری بردسکن هم در این جلسه گفت: برای سرمایه گذاری صاحبان سرمایه در این شهرستان آمادگی لازم را داریم که در همین راستا با کمترین زمان نسبت به اخذ استعلام توسط دستگاه‌ها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه معادن سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: معدن طلا " دامن قُر " با سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم طلا در مرحله فرآوری قرار گرفته است.

قاسم پور با اشاره به اینکه اکنون سرمایه گذار به دنبال ساخت کارخانه طلا است که برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، افزود: معدن طلای "سه بندون" در منطقه کوهپایه‌ای بردسکن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز بهار سال آینده کار استخراج ازاین معدن نیز انجام خواهد گرفت.

وی اعتبارات اشتغال توسعه پایدار روستایی این شهرستان را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که با اقدامات انجام شده ۹۵ درصد این اعتبارات جذب شهرستان شده است.

سرپرست فرمانداری بردسکن افزود: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن در استان سرآمد است و ظرف دوسال اخیر بخش خصوصی توانسته ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش معادن مس و طلا و سنگ آهن سرمایه گذاری و زمینه اشتغال هزار نفر را فراهم کنند.


فعالیت ۳۳ واحد معدنی دارای پروانه در بردسکن


شهرام طلوع فکور رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن نیز در این جلسه گفت: در بردسکن ۳۳ واحد معدنی دارای پروانه فعالیت دارند که مهمترین آن شامل معادن مس، طلا و آهن است.

وی افزود: بزرگترین کارخانه کنسانتره مس خراسان رضوی در منطقه دهان قلعه با نام معدن نسیم قرار گرفته است که پارسال افتتاح شد.

طلوع فکور ادامه داد: دو معدن طلا در بردسکن وجود دارد که در مرحله استخراج قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در بردسکن ۴۲ واحد صنعتی وجود دارد که اکثر این واحد‌ها در شهرک صنعتی فعال است و مهمترین این واحد‌های صنعتی کارخانه نساجی مدرس است که در فاز اول این واحد زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر فراهم شده است و فاز دوم آن ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که درصورت تامین نقدینگی ۵۰ میلیارد تومانی ۲۲ بهمن امسال تکمیل و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن عنوان کرد: با شروع فعالیت فاز دوم کارخانه نساجی مدرس زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر دیگر نیز فراهم می‌شود.

دراین جلسه صاحبان سرمایه در حوزه معادن و صنعت مسائل و مشکلات فرآروی واحد‌های معدنی و صنعتی خود را در امر تولید بحث نقدینگی مطرح کردند و خواستار برق رسانی به حوزه معادن شدند.

انتهای پیام//آ. ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.