سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت بافت بلوچ

صبح امروزمعاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان در شهرستان ایرانشهر حضور یافتند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه بازدید رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اعلام داشت: کارخانه بافت بلوچ در حال حاضربا ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ تن نخ (چاپ و تکمیل ۲ میلیون متر مربع) در بخش‌های ریسندگی و بافندگی فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضرمیزان اشتغال این کارخانه تعداد ۱۲۸ نفر به طور مستقیم می‌باشد که با تکمیل شدن فرایند تولید، میزان اشتغال این کارخانه به ۴۵۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

میرشکار افزود: تا کنون بالغ بر ۵ میلیون دلار (معادل ۸۳ میلیارد ریال) در این کارخانه سرمایه گذاری صورت پذیرفته است که جهت رسیدن به ظرفیت درنظر گرفته شده در افق این طرح ۱۶۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز است.

وی در خصوص موارد پیشنهادی به وزیر صنعت، معدن و تجارت در جهت تسریع در روند بهره برداری در کارخانه بافت بلوچ، بیان داشت: تامین ۱۰ میلیون دلار ارز توسط دولت و تامین ۶۵ میلیارد ریال از محل هدفمندسازی یارانه به جهت هزینه کرد می‌تواند در روند بهره برداری این طرح تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان افرود: با به بهره برداری رسیدن کامل طرح بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر یا توجه به اینکه این شرکت علیرغم محدودیت موجود در کشت پنیه در استان و عدم امکان کاشت و انجام کشت آزمایشی موفق به اخذ مجوز کشت ۲۰۰ هکتار پتبه در سالجاری گردیده که قطعا" با قابلیت سطح زیرکشت ۱۰ هزار هکتار در منطقه و بهره برداری از واحد در ظرفیت کامل شاهد ایجاد اشتغال ۲۵ هزار نفری در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.

گفتنی است: استان سیستان و بلوچستان ۱۸۱ هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد که ۱۱ و نیم در صد از مساحت کل کشور می‌باشد و ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۲۷ نفر جمعیت استان می‌باشد که ۳ و ۱۷ صدم در صد از جمعیت کل کشور است.

یک هزا رو ۱۲۳ پروانه بهره برداری صنعتی در استان با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش صنعت وجود دارد.

انتهای پیام/پ

 سفر وزیر صنعت و معدن به سیستان و بلوچستان

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.