سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت صحیح انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مدیریت صحیح انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها در کاهش و پیشگیری از رفتار افراد در این رابطه موثر است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،احمدرضا ورمزیار رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی آبادان  روز گذشته در کارگاه آموزشی نقش رسانه در پیشگیری از رفتارهای خودکشی گفت: رسانه ها می توانند تاثیری جدی بر نگرش و رفتار افراد بگذارند بنا بر این لازم است در تهیه اخبار مرتبط با سلامت روانی و اجتماعی جامعه بیشتر دقت کنند.

وی افزود: شواهد و تجربه گذشته موارد متعددی از بروز اپیدمی یا همه گیری خودکشی را به دنبال انتشار نامناسب اخبار مربوط به خودکشی افراد خاص و شناخته شده در سطح جهان و ایران را ثابت کرده است بنا بر این درج و انتشار صحیح اخبار می تواند در پیشگیری از خودکشی نقش فعالی داشته باشد.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد آبادان گفت: به منظور خنثی سازی خودکشی تقلیدی لازم است در انتشار اخبار، عکس و فیلم هیجان انگیز در مورد خودکشی پرهیز کرد چون ریسک خودکشی را در افراد مستعد افزایش می دهد.

ورمزیار خودکشی را یک بیماری قابل درمان دانست و ادامه داد: ۸۰ درصد افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند از نظر سلامت روان مشکل دارند و باید درمان شوند.

وی با بیان اینکه آمار خودکشی در آبادان نسبت به شاخص‌های کشوری پایین‌تر است افزود: در حال حاضر در ۱۳ مرکز جامع سلامت وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان، ۱۰ مرکز در خرمشهر و سه مرکز در شادگان به صورت رایگان خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد آبادان گفت: خدمات سلامت روان در مراکز جامع سلامت وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل شناسایی، درمان و پیگیری اختلالات روانی و رفتاری کودکان، نوجوانان، میانسالان و سالمندان و همچنین ارزیابی تکامل ذهنی کودکان و مشکلات تحصیلی و مسایل روانشناختی دوران بلوغ می‌باشد.

کارگاه آموزشی تحت عنوان نقش رسانه‌ها در پیشگیری از رفتار‌های خودکشی با حضور کارشناسان و خبرنگاران در آبادان برگزار شد.

انتهای پیام / د

ضروریت مدیریت انتشار اخبار مربوط به خودکشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.