سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور شبکه دامپزشکی نهبندان در مانور زلزله 

اکیپ های واکنش سریع شبکه دامپزشکی نهبندان به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی در مانور فرضی زلزله شرکت کردند.

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در این مانور سم پاشی و ضدعفونی اماکن دامی که در زلزله دچار تخریب شده بود پس از خارج کردن لاشه های دام و طیور انجام پذیرفت و سایر دام ها در منطقه آسیب دیده بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
 
وی افزود: زمان بروز بحران های مختلف مانند سیل و زلزله به دلیل جابجا شدن لایه های خاک، ضعیف شدن سیستم ایمنی دامها بر اثر استرس ناشی از بحران و صدمات وارده و همچنین وجود لاشه های دامها به عنوان مخزن آلودگی، احتمال بروز و شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام در منطقه حادثه دیده وجود دارد.
 
راه انجام گفت: با اشاره به اینکه لاشه دامهای تلف شده در مناطق مختلف می تواند موجب ایجاد آلودگی های بهداشت محیطی و زیست محیطی گردد، افزود: از جنبه دیگر نیز سلامت دامهای موجود پس از حادثه کمک شایانی به معیشت و توانمندسازی خانواده های آسیب دیده می نماید.
 
 رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: با اشاره به اینکه دامپزشکی جزء اولین اکیپ های امدادی مستقر در زمان بحران در منطقه حادثه دیده می باشد ، خاطر نشان کرد: اکیپ های واکنش سریع شبکه دامپزشکی نهبندان که مسئوليت بخشي از برنامه سناريوي اين مانور را بر عهده داشتند تمامی وظايف خود را به درستی به انجام رساندند .
 
درپایان حمزه اسعدزاده معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اقدامات مناسب شبکه دامپزشکی نهبندان در این مانور و سایر بحران های رخ داده در چند ساله اخیر در شهرستان تقدیر و تشکر نمود.
 
انتهای پیام/ ط آ
 
دامپزشکی جزء اولین اکیپ های امدادی مستقر در زمان بحران
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.