سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کمیته سلامت مادران باردار روستایی در مهاباد

کمیته سلامت مادران باردار روستایی در مهاباد تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: به منظور شناسایی و انتقال سریع مادران به مراکز درمانی در مواقع بحرانی، کمیته سلامت مادران باردار روستایی این شهرستان تشکیل شد. 

سامرند مرزنگ افزود: اعضای این کمیته شامل پزشکان و ماما‌های مراکز بهداشت روستایی، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا و داوطلبین محلی هستند که در مواقع بحرانی و برای انتقال مادران باردار روستایی وارد عمل می‌شوند.

مرزنگ گفت: این کمیته تمام مادران باردار روستایی را که زمان زایمان آنان نیمه دوم سال است شناسایی می‌کند و آموزش‌های لازم برای انتقال به موقع به مراکز درمانی را به آنان ارائه می‌دهد.

وی افزود: تیم بهداشت خانواده مرکز بهداشت در دو هفته پایانی منتهی به زایمان این مادران باردار با آنان تماس می‌گیرد و پس از کسب اطلاع از وضعیت و چگونگی انتقال به مراکز درمانی، موضوع را به اعضای کمیته اطلاع می‌دهد.

مرزنگ تصریح کرد: درصورتیکه در این مدت شرایط برفی در این روستا‌ها پیش بینی شود، مادر باردار به حامله سرا یا خانه بستگانش در شهر منتقل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد اضافه کرد: اگر امکان انتقال مادر باردار به مراکز درمانی به دلیل برف و کولاک توسط خانواده وی ممکن نباشد با همکاری تیم‌های راهداری و فوریت‌های پزشکی مقدمات انتقال مادر باردار فراهم می‌شود.

کمیته سلامت مادران باردار روستایی برای آرامش خاطر خانواده‌ها و جلوگیری از حوادث ناگوار برای مادران باردار در این شهرستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ج

برگزاری کمیته سلامت مادران باردار روستایی در مواقع بحرانی در مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.