سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از پساب تصفیه خانه شمال اصفهان برای بیابا‌ن‌زدایی

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از انتقال پساب تصفیه خانه شمال برای اجرای طرح های بیابان‌زدایی استان ، تا یک ماه آینده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی نریمانی رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اعتبارات بیابان‌زدایی استان اظهار داشت: دو بخش اعتبارات استانی و ملی برای طرح های مختلف بیابان‌زدایی تخصیص یافته است.

وی افزود: امسال در بخش اعتبارات استانی مبلغ یک میلیارد و 113 میلیون تومان، صرف 65 کیلومتر نهال کاری در کانون بحران شهرستان نائین ، 30 کیلومتر احداث بادشکن زنده در شهرستان اردستان ، 5 کیلومتر بادشکن زنده در آران و بیدگل ، 10 کیلومتر بادشکن زنده در خورو بیابانک ،112 هکتار مراقبت و آبیاری و 53 هزار و 571 هکتار حفاظت از جنگل‌های دست کاشت تاغ شده است.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه امسال در اعتبارات ملی، اعتبار مشخصی داده نشد، گفت: اعتبارات تخصیص داده شده برای بحث آبیاری طرح های سال قبل بود.

نریمانی تصریح کرد: یک‌هزار و 375 هکتار عملیات مراقبت و آبیاری در شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین، اصفهان، برخوار و آران و بیدگل در سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به کانون بحران درجه یک (سگزی) در استان اصفهان ، اظهار داشت : سال جاری سه طرح در این راستا در حال اجراست.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد : نخستین طرح ، آبیاری و نگهداری 500 هکتار طرح نهال‌کاری است که در پایگاه شهید بابایی، نهال کاری آن سال گذشته اجرا شده و امسال نگهداری و آبیاری آن در حال انجام است.

نریمانی ادامه داد: دومین طرح ایجاد کانال به طول 20 کیلومتر و انتقال پساب تصفیه‌خانه شمال است که تا یک ماه آینده آغاز می‌شود. زمینه ساز طرح سوم ، نهال‌کاری به وسعت 400 هکتار برای اجرای طرح های بیابان‌زدایی در راستای کمک به استفاده از آب‌های نامتعارف برای بیابان‌زدایی است.

وی تاکید کرد : استفاده از طرح پساب برای بیابان‌زدایی، معمولا 50 درصد صرفه‌جویی در اعتبارات به همراه دارد و بازدهی احیایی پوشش گیاهی بالاست و می‌توان گفت 90 درصد آنها سبز می‌شوند.

انتهای پیام/م

طرح های منابع طبیعی استان اصفهان برای بیابان‌زدایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.