وی افزود: علاوه بر این، بازارهایی که ظرفیت خرید کالاهای شیلاتی تولید ما را دارند و تاکنون به آنها دسترسی نداشته ایم در دستور کار است و در تلاش هستیم در سال جاری به تعدادی از این بازارهای صادراتی ورود پیدا کنیم.
گلشاهی ادامه داد: برای ورود به بازار شیلات کشورهای حوزه بالکان مذاکراتی را شروع خواهیم کرد و امسال مسلما به این کشورها صادرات خواهیم داشت.
به گفته این مقام مسئول، پس از ارسال محموله های صادراتی نمونه به این کشورها باید دید بازخورد آن چگونه است، هر چند اطلاعات اولیه ما نشان می دهد که این بازارها برای محصولات شیلاتی ایران قابلیت گسترش را دارد.
وی گفت: یکی دیگر از سیاست های سازمان شیلات در حوزه صادرات این است که به سمت کشورهایی مانند عمان برویم که خودشان صادر کننده مجدد محصولات شیلاتی به سایر کشورها هستند.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: حفظ بازارهای موجود و تثبیت آن به لحاظ حمایت از توان تولید صورت می گیرد و عمده فعالیت در این حوزه بر عهده بخش خصوصی و اتحادیه های تخصصی مربوطه است.
وی درباره توسعه بازارهای داخلی گفت: ما در استان هایی که مبدا تولید یا مبدا توزیع هستند مانند استان های شمالی و جنوبی کشور، فارس و تهران توسعه فیزیکی بازارهای عمده و خرده فروشی را پی گیری می کنیم و در این استان ها چند بازار آبزیان در دست احداث هستند.
گلشاهی افزود: ما به دنبال الگوهایی هستیم که بیشترین میزان عرضه آبزیان را به صورت تسهیل شده در اختیار مردم قرار دهند.
وی اذعان کرد: در این راستا، اکنون توسعه بازار آبزیان در تهران با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار، سالن های آبزیان که قادرند انواع آبزیان را به ویژه به صورت فرآوری و آماده مصرف ارائه دهند در برنامه داریم.
گلشاهی با بیان اینکه توسعه اماکن بین راهی عرضه آبزیان در دستور کار سازمان شیلات است، افزود: در مسیرهای تردد مردم در بین راه، مراکز طبخ و فروش آبزیان آماده مصرف نیز گسترش خواهد یافت و در این راستا، نمونه هایی از این اماکن در استان های مرکزی، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندارن راه اندازی شده است.
وی در پایان تصریح کرد : رستوران های شیلاتی به صورت الگو راه اندازی می شوند و نخستین نمونه آن را در استان مازندارن داشته ایم.
انتهای پیام/