سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی شبکه رستوران‌ها و کافه‌های دوستدار کتاب در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شبکه کافه‌ها و رستوران‌های دوستدار کتاب در شیراز راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌ها و طرح‌های گسترده شیراز برای حضور در پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران بیان کرد: اقشار مختلف جامعه، اصناف و موسسات مردم نهاد در شیراز برای پیشبرد راهبرد‌ها و گسترش کتابخوانی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیش از این شبکه‌های آتش نشانان دوستدار کتاب، نامه رسانان دوستدار کتاب، کودکان دوستدار کتاب و ورزشکاران دوستدار کتاب راه اندازی شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

سهرابی ادامه داد: برای ایجاد زمینه مناسب و حرکت هماهنگ به منظور تروبج فرهنگ کتابخوانی برای زندگی بهترِ شهروندان، شبکه کافه‌ها و رستوران‌های دوستدار کتاب شیراز با امضای یک میثاق نامه راه اندازی شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: امضاء کنندکان این میثاق نامه در حال حاضر در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد فضای کتابخوانی فعالیت‌هایی را انجام داده است.

سهرابی تاکید کرد: امضای میثاق نامۀ شبکه کافه‌ها و رستوران‌های دوستدار کتاب شیراز از نظر قانونی تعهدی ایجاد نمی‌کند، اما اعضاء هم پیمان می‌شوند که در اجرای برخی طرح‌ها در توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد:تلاش برای توسعه کتابخوانی در کافه و رستوران با فضاسازی در دکوراسیون داخلی، فراهم کردن شرایط برگزاری رویداد‌های فرهنگی در حوزه کتابخوانی از جمله رونمایی، نقد کتاب و نشست‌های تخصصی، ایجاد کتابخانه با محور کتاب در گردش در رستوران‌ها و کافه‌ها و برنامه ریزی برای هر گونه فعالیت و اقدام مؤثری که منجر به ایجاد تعامل بیشتر و هم افزایی با سایر اعضای شبکه در زمینه کتابخوانی شود، از جمله مفاد این میثاق نامه است.
انتهای پیام/ت

افتتاح شبکه رستوران‌ها و کافه‌های دوستدار کتاب در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.