سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آن روزها، این روزها/

افزایش تعداد ایرلاین‌های هوایی از ۲ به ۱۸ شرکت در ۴۰ سالگی انقلاب/ صنعت حمل و نقل هوایی به دست نیرو‌های داخلی توانمند شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بزرگترین دستاورد صنعت هوایی انقلاب اسلامی، افزایش تعداد ایرلاین‌ به ۱۸ شرکت و تعداد ناوگان به ۳۱۰ فروند است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حوزه هوایی از سال ۵۸ تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشته است، گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در صنعت حمل و نقل، ایران توانست ناوگان حوزه حمل و نقل هوایی خود را توسعه دهد.

وی ادامه داد: در طول این مدت، صنعت حمل و نقل ایران سرمایه جدیدی را در این حوزه به کار گرفت به طوری که در اوایل انقلاب، ایران تنها ۲ شرکت هواپیمایی داشت، اما هم‌اکنون بعد از گذشت چهل سال، ۱۸ شرکت هواپیمایی در ایران به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

سامانی اظهار کرد: در اوایل انقلاب ۲۵ ناوگان هوایی در اختیار ایران بود، اما هم‌اکنون تعداد ناوگان‌ هوایی ایران به ۳۱۰ فروند رسیده و این امر با توجه به فشار آمریکا و تحریم‌ها یک دستاورد بسیار بزرگ در این بخش به شمار می‌رود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در زمان برجام با وجود آن که تحریم‌ها برداشته شده بود، اما اجازه تقویت و گسترش صنعت حمل و نقل هوایی داده نمی‌شد و ایران تنها با تکیه بر توانمندی‌های خود توانست ناوگان حمل و نقل هوایی را نوسازی کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل هوایی ایران روی پای خود ایستاد، گفت: در سال گذشته ۳۲ میلیون پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه‌های ایران انجام شد و این امر تنها به توانمندی متخصصان داخلی صورت گرفته است.

سامانی اظهار کرد: پیش از انقلاب در حوزه تعمیر و نگهداری قطعات هواپیما به کشور‌های خارجی وابسته بودیم، اما هم‌اکنون تمامی قطعات رده بالای هواپیما توسط متخصصان داخلی تعمیر و نگهداری می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه حمایت‌های دولت و نظام در این بخش نقش مؤثری در بهبود صنعت حمل و نقل هوایی کشور دارد، افزود: باید به بخش هوایی همانند سایر بخش‌ها توجه بیشتری شود و حمایت‌های دقیق‌تری از این حوزه صورت گیرد، از سوی دیگر حوزه حمل و نقل هوایی نیازمند تدوین بودجه بیشتری بوده تا شاهد درخشش بیشتر در صنعت حمل و نقل هوایی باشیم.

انتهای پیام/

دستیابی ایران به تخصص تعمیر و نگهداری ناوگان حمل ونقل هوایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
حسن
۱۱:۲۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
خودتونووو با قطر مقایسه کنید که درامد ایرلاینش از نفت ایران بیشتره
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
قیمت بیلیط چند برابر شده؟
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دوتا ایرلاین از الان این ایرلاین ها بهتر عمل میکرده.
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
جالبه کناررشد ایرلاینها صنعت بیمه چه رشدی داشته بالای سی تا هرچی بول ملت بدید بیشترازهزینه نیروی انسانی و ساختمان بیمه ها نمیشه
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
نمیدونم تا حالا چند تا هواپیما ساخت قبل انقلاب سقوط کرده . چند تا دیگه باقی مونده تا دیگه شاهد سقوط هواپیما نباشیم
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
واقعا آمار سازی در چه جهت و به چه میزانی انجام می شود. تعداد ایر لاینها مهم نیست مهم کیفیت و خدماتی است که ارائه میدهند چه بسا بعضی از خطوط فقط دو هواپیما دارند در سال 1350 ایران ایر اولین و بهترین خط هوایی خاور میانه بود بهترین کریدور های هوایی خریداری شده بود و 50 فروند بوئینگ و ایرباس داشت.حالا فقط کافی است نگاهی به قطر ایر ویز و خطوط هوایی امارات کنیم آنها سالانه چندین میلیارد دلار درآمد دارند.
سید علی
۰۸:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
واقعا متاسفم که هنوز ما رو دارین با 40 سال پیش مقایسه میکنید
بابا شما اگه این جوری بخواین ادامه بدین لابد 60 سال دیگه هم میخواین بگین دستاورد های 100 ساله انقلاب
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
معلوم نیست چند تا هواپیما قبل انقلاب هنوز باقی مونده تا شاهد سقوطشون باشیم
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دقیقا .دیگه مقایسه رو تموم کنین .شاید در اون زمان بدون در نظر گرفتن دقیق جوانب و فدا کردن کیفیت به افزایش تعدادی و به خطر انداختن جان انسانها اقدام نمیشده !!!!ء
محمد
۱۱:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دقیقا . خودتون را با دنیای امروز و همین همسایه های اطراف مقایسه کنید .
MBA ENG
۰۸:۲۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من هنوز نمیفهمم چه دلیلی داره که ما امروز رو با40سال پیش مقایسه میکنیم.شکی در این نیست .بهتره ما بگیم 40سال پیش ایران در مقابل سایر کشور های آسیایی در چه نقطه ای بود و والان در چه نقطه ای قرار داریم.اون روزها امارات و چین و قطر و ژاپن و کره حسرت ایران شدن میخوردند و امروز ما در حد گینه نو و کومور و.... هستیم.
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
همون دوتا شرکت باشند اما پاسخگویی باشه. چه فایده داره اینهمه ایرلاین و اینهمه نابسامانی که نیازی به توصیف نیست ...
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سقوط هواپيما ها سالي يه دونه هوا پيما رو هم در نظر بگيريم
ميشه 18 درصد افزايش ايرلاين و 18 درصدهم سقوط و............
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
تو صنعت هوایی قطعا ضعیف تر شدیم. الکی چرا؟
میلاد
۰۷:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۷
خداییش خیلی باحالین
علی
۰۶:۳۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
جالبه بعضی ایرلاین ها فقط یه ه اپینای دست دوم دارن، بدون مرکز تعمیرات و سرویس.
Amirhosein
۰۵:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
شرکتهای هوایی زیادتر شد سقوط و نا امنی هم بیشتر شد
مردم دیگه از که پرواز با هواپیماهای کهنه وناایمن میترسند
محمدرضا
۰۲:۴۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
چرا اینو نمیگید یه روز هم کشور های عربی از ایرلاین های ایران استفاده میکردند..اگر یک هزارم هم پیشرفت کنیم که نمیکنیم دارید مقایسه با 40 سال پیش و امکانات کمتر اون موقع مقایسه میکنید.

بخدا از بیکاری خسته شدم.
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
هواپیماهای جدید چی