سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کنگره سومین جایزه ملی تحول دیجیتال مطرح کرد؛

ضرورت دیجیتالی شدن مدیریت بیمارستانی در کشور/ راه‌اندازی ۴ میلیون اپلیکیشن موبایل در حوزه سلامت

شامی گفت: در حال حاضر ۴ میلیون اپلیکیشن موبایل به صورت رایگان در حوزه سلامت راه‌اندازی شده‌اند و فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شامی‌ دبیر کارگروه سومین جایزه ملی تحول دیجیتال کارگروه درمان پزشکی جایزه صبح امروز که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه ایران در حوزه دیجیتال جایگاه خوبی نسبت به دنیا و حتی کشورهای مشابه ندارد و بر اساس نظر کارشناسان امکان حیات بدون دنیای دیجیتال در آینده نزدیک از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در آینده همه صنایع به سمت دیجیتالی‌ شدن می‌روند و به همین دلیل ما کنگره تحول دیجیتال را در حوزه‌های مختلف به خصوص سلامت در ایران راه‌اندازی کرده‌ایم.

دبیر کارگروه سومین جایزه ملی تحول دیجیتال ادامه داد: کشورمان در حوزه دیجیتال نیازمند فرهنگ‌سازی، آموزش، ممیزی و مشورت است به همین دلیل ما از روز اول مدل ۲۰۲۰۰ را طراحی و تدوین کرده‌ایم.

شامی‌ اضافه کرد: در مدل ۲۰۲۰۰ کار ارزیابی به وسیله ۲۰ مؤلفه و ۲۰۰ شاخص تحول دیجیتال برای سازمان‌های مختلف انجام می‌شود که تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت به سطوح سازمانی، فردی و ایده تقسیم‌بندی شده است.

وی ادامه داد: ایده‌های مختلف در زمینه زندگی دیجیتال و درمان بررسی و آنهایی که تبدیل به محصول شده‌اند، انتخاب و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر کارگروه سومین جایزه ملی تحول دیجیتال بیان کرد: نخبگان دیجیتال کشور در شب تحول دیجیتال ایران گرد هم آمده و در حوزه‌های مختلف از جمله، درمان، بانکداری‌، بیمه طرح‌های خود را ارائه می‌دهند.

حملات قلبی مهمترین‌ عامل مرگ و میر

شامی ادامه داد: مهمترین‌ عامل مرگ و میر حملات قلبی است که این عارضه قابل پیش‌بینی و پیشگیری‌ است و ما در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی افراد و پیشگیری‌ از بیماری‌های مختلف در حوزه دیجیتال اقدامات خوبی را انجام دادیم.

وی بیان کرد: مسئله درمان و پزشکی در حوزه دیجیتال به دلیل افزایش جمعیت سالمندی با اهمیت است، امروزه هوش مصنوعی کمک بزرگی در عمل‌های جراحی می‌کند.

نقش مهم حوزه دیجیتال در تشخیص و درمان بیماری‌ها

دبیر کارگروه سومین جایزه ملی تحول دیجیتال تأکید کرد: امروزه 4 میلیون اپلیکیشن‌ موبایل در حوزه سلامت به صورت رایگان و 300 هزار اپلیکیشن‌ پولی در دنیا راه‌اندازی شده است و اینگونه اقدامات در راستای افزایش کیفیت زندگی افراد و کاهش آمار بیماری‌های مختلف است.

شامی یادآوری کرد: سهم ایران در حوزه ICT حدود 2.7 درصد است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به 4 درصد برسد و این در حالی است که امروزه  سهم کشوری مثل بحرین  در حوزه دیجیتال 8 درصد است.

کمک بزرگ فناوری دیجیتال در حوزه توریست‌درمانی

در ادامه مراسم مسعود یگانه‌ دبیر کارگروه‌ درمان و پزشکی جایزه ملی تحول دیجیتال گفت: حوزه درمان نسبت به سایر بخش‌ها تفاوت‌‌های زیادی دارد که قطعاً مبتنی بر دانش، تخصص و در نهایت منجر به تصمیم‌گیری پزشکان است و خوشبختانه امروزه فناوری‌های مختلفی در حوزه پزشکی، در حوزه دیجیتال به خدمت جامعه پزشکی و مردم آمده است تا کارهای تشخیص و درمان بهتر از قبل انجام شود.

وی ادامه داد: فناوری‌های دیجیتال در حوزه سلامت به ما کمک می‌کند تا مشاوره‌ها به صورت آنلاین و رایگان انجام شود و کار تشخیص و درمان بیماران مختلف به نحو خوبی انجام شود.

تاثیر توریست‌درمانی  بر اقتصاد کشور و حوزه سلامت 

دبیر کارگروه‌ درمان و پزشکی جایزه ملی تحول دیجیتال در خصوص توریست‌درمانی تأکید کرد: توریست‌درمانی تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و حوزه سلامت دارد که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌توان اینگونه اقدامات را به بهترین شکل ممکن انجام داد تا مراکز مختلف از طریق فناوری‌های دیجیتال با یکدیگر تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

یگانه ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های دانشگاهی در حوزه سلامت اقدام به ساخت اپلیکیشن‌های مختلف کرده‌اند تا کمک بزرگی به جامعه پزشکی در تشخیص درمان بیماری‌ها کنند.

وی افزود: در حوزه سلامت ایده‌های خوبی در بخش فناوری‌ و دیجیتال وجود دارد ولی متأسفانه این طرح‌ها به خوبی معرفی نشده‌اند.

دبیر کارگروه‌ درمان و پزشکی جایزه ملی تحول دیجیتال با اشاره به اینکه حوزه دیجیتال می‌تواند مراکز درمانی مختلف را به یکدیگر متصل کند، افزود: از نظر دانش دیجیتال، ایران نسبت به دنیا عقب نمانده است ولی مسئله مهم ایجاد طرز تفکر دیجیتالی در ایران و به خصوص در حوزه مدیریت بیمارستانی و مراکز درمانی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.