سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضوی:

۲۰ گروه نخبه برای رقابت در معاملات الگوریتمی بورس انتخاب شدند/تلاش برای افزایش سواد مالی در بازار سرمایه

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، از انتخاب ۲۰ گروه از نخبگان برای شرکت در اولین مسابقه الگوریتمی بورس ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رضوی عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری اولین مسابقه الگوریتمی بازار سرمایه ایران، تشریح کرد: یکی از وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار، توسعه سواد مالی و اطلاع رسانی در جامعه است که بدون حضور رسانه ممکن نیست.

وی افزود: در معاملات الگوریتمی، استعداد‌های بهتری شناسایی شده و بازار‌ سرمایه، نظام مندتر و مبتی بر الگو‌های علمی فعالیت خواهند کرد. با ورود نظام الگوریتمی، شبیه سازی بازار و اضطراب معامله گران مدیریت خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز کرد: این نوع رقابت‌ها بیشتر در جهت جذب جوانان با استعداد و افزایش بهره وری و مشارکت بهتر اعضای بورس خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقه گفت: در مجموع، ۳۰ گروه در این مسابقه شرکت کردند که ۲۰ گروه برای رقابت در اولین مسابقه الگوریتمی بورس انتخاب شده اند.

مطهره مروج مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه این جلسه تشریح کرد: معاملات الگوریتمی در اکثر کشور‌های جهان، به عنوان یک معامله استراتژیک به شمار می رود و موجب افزایش سواد مالی خواهد شد.

وی افزود: در معاملات الگوریتمی علاوه بر تشکیل گروه‌های معامله ای، افرادی به عنوان سبد گردان به صورت حرفه‌ای سبد معاملاتی را تعریف و می‌چینند.

مروج در پایان گفت: در طول مسابقات، زیرساخت در اختیار شرکت کننده‌ها قرار می‌گیرد و گپ سرور اختصاصی برای تیم‌ها لحاظ می شود  تا اثری بر حجم معاملات نداشته باشد. همچنین دو نوع Api دریافت داده‌های تاریخی و سفارش، به سامانه معاملات تیم‌های شرکت کننده تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.