سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات مشاوره در ۳۳ مرکز تحت نظارت بهزیستی استان زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۳ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان بصورت غیردولتی فعالیت می‌نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مراکز مشاوره بهزیستی با تیم مجرب روانشناسی تلاش می‌کنند با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مشاوره خانواده، تحصیلی-تربیتی، شغلی، پیش از ازدواج، کودک و نوجوان و مشاوره فردی و روان درمانی به مراجعین خود کمک نمایند.
وی با اشاره به نقش مهّم و تاثیر گذار مشاوره و راهنمائی در کاهش طلاق اظهار نمود: مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۲ هزار و ۳۵ زوج متقاضی طلاق به مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی مراجعه نمودند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲۶۳ نفر منجر به سازش قطعی گردید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هدف از مشاوره کمک به مراجعه کننده در سازگاری موثر با خود و محیط پیرامون است یادآور شد: اختلالات خلقی و اختلالات شخصیتی، مشکلات فردی و بین فردی، پیش از ازدواج، تربیت کودک، تحصیلی و... از دلایل مهم مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره بهزیستی می‌باشد.

وی با بیان اینکه جلسات تخصصی مددکاری برای خانواده‌های درگیر طلاق از ابتدای سالجاری برگزار شده تصریح نمود: در این راستا مددکار اجتماعی موظف است که پیگیری‌های لازم را به‌صورت مراجعه حضوری، تماس تلفنی و مکاتبه با زوجین انجام دهد.

محمدی افزود: امروزه رویکرد‌های متعددی برای کمک به زوجین در به حداقل رساندن خطر طلاق و دستیابی به روابط رضایتبخش بلندمدت و سالم ایجاد شده است و رویکرد‌های پیشگیرانه بیشتر مورد توجه محققان زوج درمانی و خانواده درمانی است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه اندازی سامانه کاهش طلاق در پیشگیری از آسیب‌های بعد از طلاق ابراز نمود: بیشترین دلایل طلاق اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری، دخالت اطرافیان، ضرب و شتم، سوظن و بدبینی، و اختلافات طبقاتی در مراجعه زوجین به بهزیستی می‌باشد.

وی آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده را از جمله برنامه‌های مهم در خصوص زوجین برشمرد و گفت: براساس رویه قانونی و با اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده، زوجین قبل از متارکه ملزم به دریافت مشاوره از مراکز بهزیستی هستند.

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: خط ۱۴۸۰ (صدای مشاور) همه روزه از ساعت ۸صبح الی ۲۰ آماده دریافت تماس‌های افراد متقاضی مشاوره است.

انتهای پیام/ن


۳۳ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان بصورت غیردولتی فعالیت می‌نمایند

برچسب ها: بهزیستی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.