سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش برف برخی مناطق یزد را سفید پوش کرد

بارش برف برخی مناطق یزد بخصوص قله شیرکوه در استان کویری یزد و ارتفاعات اطراف آن را سفید پوش کرد.

میرحسینی کارشناس هواشناسی یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به بارش برف در برخی مناطق مختلف یزد گفت: بارش در ارتفاعات مرکزی، جنوبی و شرقی تا عصر امروز ادامه دارد و از پایان امروز و فردا دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.

میرحسینی افزود: بیشترین میزان بارش برف امروز در ده بالا با سه میلیمتر، شیرکوه و روستای توتک با دو میلی متر گزارش شده است.

لازم به ذکر است شهرستان تفت که ییلاقی‌ترین منطقه استان یزد به حساب می‌آید در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در دامنه ارتفاعات شیرکوه بعنوان بلندترین قله استان یزد قرار گرفته است.

تمام جاده های شهرستان تفت باز است

غلامرضا فلاح رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت با اشاره به باز بودن تمام جاده های شهرستان گفت: با توجه با آسمان ابری و احتمال تداوم بارش ها تا عصر امروز، تدابیر لازم اندیشیده شده و اکیپ های راهداری در مناطق برفگیر مستقر و آماده هرگونه برف روبی و نمک پاشی هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت با بیان اینکه از اواخر دیشب بارش ها به صورت پراکنده در گردنه های برفگیر شهرستان شروع و همزمان با شروع بارش ها خودروها، تجهیزات و نیروی انسانی در گردنه ها مستقر شدند ، افزود : با اعلام اولین بارش در حوالی ساعت ۲۳ دیشب دستگاه های نمک پاش در گردنه های سخوید و علی آباد شروع به انجام ماموریت کردند.

فلاح ادامه داد: با وقفه ای که در بارندگی دیشب داشتیم از اوایل صبح امروز با شروع بارندگی، نمک پاشی در گردنه بیداخوید شروع و بعد از آن هم با توجه به شدت بارش در گردنه های سخوید و علی آباد ادامه پیدا کرد.

وی در خصوص جاده ده بالا ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه مسیر اداره راهداری شهرستان تا پاسگاه شیر کوه می باشد، در محدوده راهداری هیچگونه مشکلی وجود ندارد اما چنانچه دهیاران به ماسه و نمک نیاز داشته باشند می توانند کامیون های خود را جهت بارگیری به راهدار خانه تفت-سعید آباد ارسال کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت تصریح کرد: رانندگانی که از مسیرهای کوهستانی تردد می کنند حتی الامکان زنجیر چرخ به همراه داشتنه باشند تا اختلالی در امر مسیر ایجاد نشود.

.

انتهای پیام/ ا

برف یزد را سفید پوش کرد

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.